Drömsamlaren

Fjortonåriga Lyma avskyr skolan och bor ensam i sin mormors gamla torp i skogen. En dag finner hon en uråldrig trumma som legat dold i källaren under hundratals år. Trumman är skapad med övernaturliga krafter och låter henne resa till en annan värld, en värld full av andar. Men alla andar är inte av godo ...Drömsamlaren är en modern äventyrsroman inspirerad av forntidens mysterier. I denna första del får vi följa två ungdomar och deras resor till andevärlden. Berättelsen bjuder på storslagna äventyr, fornnordisk magi och tidlös kärlek. Det handlar om att inte passa in, att våga följa sina drömmar och att livet är så mycket större än vi någonsin kunde föreställa oss.Utlåtanden"Oj, oj, oj. Den här boken är något alldeles särskilt. Spännande, mystisk och magisk, men samtidigt mysig och djup. Den har genomgående spänning...

Den här boken är MAGISK! LÄS!

Rolf Hedman

2023-05-20

Albin är en seriös och modig person – i ett. Att han nu ger sig ut i romanens värld utifrån eget perspektiv och upplevelser är stort. Jag förväntar mig stor läsning!

Charlotta Sandqvist

2023-05-09

Jag dras rakt in i boken. Vid första meningen. Språket är vackert, melodiöst. Handlingen och karaktärerna fångar mig och drar mig in på en slingrande resa. En saga som skildrar det vackra och det fula i vår värld och världar bortom vår. Ur drömmar, sägen och mytologi har författaren vävt ett äventyr som du vill följa längre.

Jonas Thuresson

2023-05-05

Precis min typ av bok. Lättläst och mycket spännande. Jag är också väldigt intresserad av vikingatiden och asatron och har aldrig läst en svensk fantasy förut. Så stort plus!

Majni Humile

2023-05-01

Tack Albin för en läsning som tog mig in till en värld magi och äventyr! En bok jag rekommendera för både stora och små!

Peter Nystedt

2023-04-30

Fantastisk bok! Drömsamlaren bjuder in läsaren till ett universum & möte med intressanta karaktärer man inte kan få nog av. En spännande & fin historia. Författaren förmedlar genom sitt målande tilltalande språk en innerlighet & ett djup i berättelsen som påminde mig om författaren Michael Ende när han var som bäst. Rekommenderas starkt och väntar på uppföljaren! :)

Aslög Bergman

2023-04-27

Drömsamlaren bjuder på fängslande sträckläsning, nutida miljöer med besök i andra dimensioner och höll hela vägen fram, väntar med spänning på en fortsättning.

Alexander Karlsson

2023-04-26

Magisk värld, fantastiska karaktärer och riktigt spännande!
Gillar speciellt hur berättelsen blir mörkare och mörkare ju längre man läser. En riktig nagelbitare ända till slutet. Rekommenderar varmt denna bok 😌

Joseph Wallin

2023-04-17

Tidigt förstod jag att detta var ett äventyr som jag ville ut på. Sidorna var som stadiga kliv, in i mysteriumet och jag blev bortförd på en resa som skapade en stark nyfikenhet kring vårt forna arv av runor och magi i Sverige. Kan varmt rekommendera boken till alla fantasy-älskare. Påminde mig om 'Eragon'. Också en bra fantastybok :)

Joseph Wallin

2023-04-17

Smunnel Såsan

2023-04-14

Överfylld av spänning och magi! Äntligen fantasy som vågar vara nära!