Drakryttaren

Funke, Cornelia

| 2005

Lung, en ung modig drake, hans lojala koboldvän Svavelfäll och en ensam pojke vid namn Ben är förenade som av ödet. Tillsammans ger de sig av på en magisk resa för att hitta den legendomsusade platsen där silverdrakar kan leva fredligt för all framtid. Med endast en finurlig karta och en gammal drakes viskande minnen som hjälp, flyger de över månbelysta landskap för att nå de högsta bergen i världen.På sin resa möter de nya vänner på de mest otroliga platser. De märker också att vissa saker framkallar ett mod i dem som de inte trodde fanns. Och tur är väl det, ett hjärtlöst monster från svunna tider, den största av alla fiender, är dem ständigt i hälarna. Det är ett monster som har väntat i oändligheten på att förgöra de sista drakarna på jorden.En tidlös äventyrsberättelse av Cornelia Funke.

Annelie S

2012-08-28

Ett riktigt sagoäventyr !! Boken kunde kanske ha kortats ned lite... Undrar också om det är författaren som upprepar sig genom att använda samma ord , nämligen ordet "eftertänksam" ibland flera ggr på varje sida, eller om det är översättaren ? Men, bortsett från det är det en mycket spännande bok, perfekt till högläsning.

Bea Johansson

2012-08-24

Den är tråkig i början, men när den tar fart är den riktigt bra med vilda äventyr.

isak smedfors heldt

2012-02-04

bara en aning tråkig

isak smedfors heldt

2012-02-04

lättläst och en riktigt bra bok

Annaclara Johansson

2011-02-15

Den var bra men lite svår att komma in i, lite långtråkig ibland. ;D

Vilma Heldestad

2011-02-15

bra! men lite dryg ibland...

Linda Åslund

2010-10-27

Jag är nog hård med betyget en trea. Den var bra, men jag hade väntat mig mer (kan ju bero på att jag läser den som vuxen också). Men det finns bättre böcker av Funke.

Vera .

2010-10-17

En bra och lite udda bok. Jag hade drakfeber, en period då jag bara läste drakböcker när jag läste den.

2010-01-10

Yngste sonens betyg.