Drakens vrede

Blade, Adam

| 2008

Kungariket Avantien plågas av de gräsligaste vidunder. Bara Tom har kraften att befria riket ur förbannelsen. Tillsammans med sin vän Elena, en häst och en varg, tar han sig an uppdraget. Och ska han under resans gång hitta sin far, den modige kämpen?

Boken var väldigt bra. Jätte bra! Den handlar om Tom som måste skydda avantien. Han måste besegra besarna som en ond trollkarl har förvandlat till onda bestar. Han måste besegra 6 bestar. Han får en kompis på vägen. Han har en häst som heter Storm. Hans kompis heter Elenna. Jack tycker boken var bra för att jag tycker den var spännande.

Den här boken tycker jag är bra för den är spännande

Den är bra på ett spännande sett, det handlar om en person som heter Tom och är son till en riddare. Och han ska besegra 6 vidunder och han mötte det första vidundret i den här boken, vidundret var en elddrake. Han hade också en kompis med sig som hette Elenna.

FrederikkeL

2018-02-13

Mina döttrar, 8 och 10 år, har älskat de här böckerna och har läst (plöjt!) säkert 10-12 böcker i serien. Lättlästa men spännande, verkligen toppen för att få igång läsningen!

Jag gillade denna lilla bok

Anna-klara Akar

2012-09-06

Ohh jag älskar dess lättlästa klyschiga fantasyböcker. Kan inte hjälpas. Förutsägbara actionböcker att locka rastlösa läsare med.