Där fåglarna slutat sjunga

QUINTANA, JENNY

Anna Flores älskade storasyster försvann spårlöst när hon var 15 år. Efter det ville Anna inget hellre än att flytta så långt bort från familjen som möjligt. Trettio år senare tvingas hon återvända hem för att begrava sin mor. När Anna börjar gå igenom sin mammas efterlämnade ägodelar blir det tydligt att det är dags att konfrontera inte bara sin mammas död, utan också den stora sorg som förföljt henne sedan hennes syster försvann. Vad hände egentligen Gabriella och är det för sent att ta reda på sanningen?

Denna Roman va helt okej handlar om 2 systrar som är som ler och långhalm.
En dag försvinner hennes kära syster Gabriella helt spårlöst.
Huvudpersonen Anna återvänder hem efter 30år för att begrava sin mor då hon börjar ställa sig frågan om i fall hon ska nysta upp i mystiken kring hennes systers försvinnande & sin mors död
Denna får 💜💜💜💜av 5 den va bra tycker jag.

Maja Dukic

2019-03-11

♦️Dags för recension♦️
Där fåglarna slutat sjunga av Jenny Quintana
...........................................
Där fåglarna slutat sjunga är Jennys debutroman. Och vilken bok det är!
Det är olik alla andra böcker jag läst, ett barns försvinnande, föräldrarnas värsta mardröm.
Trots det finns det inga poliser, detektiver mm.
Boken är berättad utifrån den försvunna flickans syster syn på saken. När hon är 12 år gammal och nutid.
Boken är full av vackra texter. Miljöbeskrivningar, tankar, känslor. Det kanske är att ta i och säga att den är en thriller, men självklart är den välskriven och spännande.
Vill du ha en rikitg bladvänadre, välskrivet uppslukande mästerverk om hur hemligheterna avlöser varandra och att ingeting varar för evigt - då ska du läsa denna bok.
Riktig spännande familjedrama.

Gripande, spännande & skickligt skriven!