
Drabbande roman om kärlek och relationer i en tid när allting är till saluMélanie växer upp med realityserien Loft Story och slutar aldrig drömma om att bli känd. Nu är hon gift tvåbarnsmamma i en förort till Paris. Hon startar en Youtubekanal om sin familj och sina barn, där hon delar med sig av vardagslivet. Snart har hon miljontals följare och kan göra allt fler kommersiella samarbeten. Barnen blir motvilligt stjärnor medan Mélanie njuter av framgången.En dag försvinner hennes sexåriga dotter Kimmy när de leker kurragömma. Har hon blivit kidnappad? Delphine de Vigan lyfter skickligt frågan om hur långt vi är beredda att gå för att nå våra drömmar. Hon har aldrig skyggat för svåra ämnen och här tar hon sig an ett av våra mest aktuella."Franska feel bad-drottningen är tillbaka. Nya briljanta romanen handlar om influencerkulturen - men framför allt om det...
Visa mer
Recensioner
Betyg
Det är en hemsk värld som de Vigan visar upp för oss. Det är vuxna människor som använder sina barn, låt oss säga, i kommersiella syften. Barnen används, av föräldrarna, i olika inspelningar som sedan läggs ut i olika kanaler på internet. Produktplacering handlar det om till stor del. Och det verkar inte finnas någon gräns för hur långt bokens föräldrar verkar kunna gå. Jag tror att författaren har forskat grundligt kring de här fenomenen. Skrämmande. I slutet av romanen vänder författaren framåt i tiden. Hur kommer de här programmen på internet att utvecklas? Hur ser framtiden ut för dessa barn, som från mycket låg ålder fick vara med i dessa program? Skrämmande som sagt var.