Double Fault

Shriver, Lionel

| 2006

Ever since Willy Novinsky picked up a racquet at the age of four, tennis has been her one love, until the day she meets Eric Oberdorf. She's a middle-ranked professional tennis player and he's a Princeton graduate who took up playing tennis at the age of eighteen. They marry. Married life starts well but soon gives way to full-tilt competition.

Terese Olofsson

2019-11-16

Jag älskade den här boken lika mycket som Shrivers andra böcker. Har tidigare läst Vi måste prata om Kevin och Dagen efter. Språket är som alltid fantastiskt broderande och detaljrikt, historien berörande och brännande, karaktärerna trovärdiga och dialogen flytande och självklar.

Jag grät när jag slog ihop den. Det här var nämligen som att läsa 368 sidor om mitt eget liv, där jag är Eric och mitt ex är Willy.

Boken rekommenderas varmt, men föreställ dig ingen feel good-historia.

Anna Hedenstedt

2016-08-04

Blev inte uppslukad så direkt som av hennes andra böcker, men sedan hittade jag in i hennes berättelserytm. Shriver skulle kunna få mitt ordinära liv attbli intressant läsning!

Izabela Horn

2015-12-12

Shriver Lionel har skrivit två böcker som jag älskade därför hade jag höga förväntningar på Dubbelfel. Dubbelfel var inte i samma klass som hennes tidigare böcker men jag fångades ändå av Shriver Lionel beskrivningar av ett komplicerat relation mellan Erik och Willy i tennis miljö.

Malin H

2011-02-02

mitt största problem med boken var att man som läsare på sida ett förstod hur det skulle sluta. ingen överraskning alls. plus att karaktärerna var så platta. jag kan förstå konkurrens som känsla. men inte på detta övertydliga sätt.

Natasha Illyés

2010-03-30

Jag vet inteförfattaren vill berätta om relationen mellan makar eller om hur det är att koppla ihop sin person med det man gör. Kanske handlar dubbelfel om den sportande elitens kval? Kyligt skriven utan kärlek till karaktärer eller handling

Ullis N

2010-02-01

Jag tyckte att det var svårt att få grepp om karaktärerna. De sista 100 sidorna tog det sig och det var först då som deras relation började beröra mig. Kanske så pass att det skulle ha fått en fyra om det vore för att jag är totalt ointresserad av sport!