Don Quixote

Cervantes, Miguel de

| 2003

Edith Grossman's definitive English translation of the Spanish masterpiece, in an expanded P.S. editionWidely regarded as one of the funniest and most tragic books ever written, Don Quixote chronicles the adventures of the self-created knight-errant Don Quixote of La Mancha and his faithful squire, Sancho Panza, as they travel through sixteenth-century Spain. You haven't experienced Don Quixote in English until you've read this masterful translation.This P.S. edition features an extra 16 pages of insights into the book, including author interviews, recommended reading, and more.

ulf forsberg

2016-11-20

Underbar bok, en av de verkligt stora berättelserna.

Arne karakainen

2016-04-13

Har läst länge sedan, trivdes mycket

Cristos Contreras

2015-01-07

Denna bok bevisar att människan alltid har varit densamma. Humorn, med eller utan elektricitet, står sig. Tidlös och riktigt bra bok. Läs!

Kamali 

2011-10-11

Dråpligt roligt om en idiot och hans tillika korkade väpnare ute på äventyr.

Maria Johnson

2011-02-16

kurslitteratur

Alice Eidous

2010-02-23

Den är underbar, men jag skulle knappast kalla den en barnbok, konstigt att den finns i den här kategorin.

Anders Nilsson

2009-10-10

Jag tycker det här är härligt. Att se äventyr överallt i den grå vardagen, det är livsglädje tamejfan.

Tor von Geijer

2009-09-21

Säkert jättebra egentligen. Men jag orkade inte med språket, tyvärr - särskilt när man ser hur mycket man har kvar att läsa...

Mattias Karlsson

2009-05-02

Ärligt talat har jag nog aldrig öppnat den här boken. Men jag har sett bitar av den som tecknad film, hört dess olika episoder berättas muntligt, läst essäer om den, gått omkring och tänkt på den, och inte minst själv varit både huvudpersonen och vapedragaren. Och även väderkvarnarna. Så visst har jag på sätt och vis ändå läst den! Och jag kan inte göra annat än att rekommendera den - till mig själv och alla andra.