Dominodöden

Moström, Jonas

| 2015

Överläkaren Erik Jensen försvinner obegripligt i kulverten under en nattjour på Sundsvalls sjukhus. Kommissarie Johan Axberg kopplar snabbt ihop fallet med psykiatrikern Thomas Hoffman, som försvann spårlöst på samma plats tre dygn tidigare. När Hoffman senare hittas brutalt mördad i ett skogsparti tyder allt på att han har hållits fången i ett par dygn för att sedan bli ihjälslagen. I både Hoffmans och Jensens fall har gärningsmannen lämnat efter sig en dominobricka. När Sundsvallspolisen ber Rikskriminalens gärningsmannaprofilgrupp om hjälp i utredningen, tvekar psykiatrikern Nathalie Svensson. Hon har precis varit med om flera traumatiska händelser och behöver mest av allt lugn och ro hemma i Uppsala. Men när det visar sig att hennes syster Estelle är den senaste som sett Erik Jensen vid liv bestämmer sig Nathalie för att ta sig an uppdraget. Det blir en jakt på en tvångsmässig mördare...

2021-10-25

Ok standarddeckare. Betyg 2,5

💜💜💜💜😁

Johanna Åberg

2019-09-29

Jag kan nu konstatera att jag hittat en ny favoritförfattare!! Den första boken var en riktig bladvändare och så är även denna bok!!! Nu ska jag genast kasta mig in i den tredje boken med glädje!!!

Ann Simonsson

2018-01-02

Sådär.

2017-06-01

Gick an men inte så spännande, mer förutsägbar än den förra. Störde mig på alla hänvisningar till de tidigare böckerna om Axberg, lite spoilers om man inte läst de tidigare. Kommer nog ge nästa en chans ändå eftersom de är rätt lättsamma att lyssna på.

Helt OK bok, som de flesta av Moström. Jag lyssnade på ljudboken, och blev besviken över att det inte var Torsten Wahlund som läste den här gången.

Lotta Kempe

2016-02-04

Började läsa och insåg att det är nummer två i en serie med tusen hänvisningar till den förra boken Himlen är alltid högre. Den här lider av exakt samma problem som den förra, att huvudpersonen känns ungefär lika trovärdig som horoskopen i dagstidningar. Det sänker hela boken och en story som kunde ha varit spännande.

Marita Ryen

2016-01-24

Betyg 3+. Bok nr 2 om Nathalie Svensson. Lättläst och ganska spännande. Då bok nr 1 och 2 borde varit en bok stör jag mig på att jag glömt mycket från bok nr 1. Rekommenderar att man läser bägge på en gång.

Å

Åsa Sjögren

2015-09-23

Gillade Moströms böcker bättre när Johan Axberg var huvudperson men i övrigt bra.

E H

2015-08-27

Läser alla böcker han skriver och denna var en av hans sämsta. Saknade spänningskänslan.

2015-08-06

Det här är den tionde kriminalromanen av Jonas Moström, och jag har läst dom allihopa, och har också tyckt om dom alla tio. Det kanske inte är några böcker som man direkt minns länge, och går och tänker på. Men det är lättlästa, välskrivna och underhållande svenska deckare som delvis utspelar sig i sjukhusmiljö.

Dom första åtta böckerna utspelar sig i Sundsvall med en läkare och en polis i huvudrollen. Den förra boken, den nionde, var den första boken i en ny serie, om en psykiatriker i Uppsala. Och i den här boken, så vävs dom två serierna ihop.

(Här är en länk till den förra boken, ?Himlen är alltid högre?).

Jag kan absolut rekommendera den här boken, och även författarens tidigare böcker. Lättsamma och snabblästa, och inte helt förutsägbara.

Jag har läst alla Jonas Moströms böcker tycker verkligen han skriver bra, så är jag lite svag för deckare i sjukhusmiljö.(Lite konstigt för jag har egentligen läkarskräck). Denna är inte lika spännande som den förra boken och något segare, mycket utredning och ganska mycket prat. Johan Axberg kommer tillbaka i denna bok och hans liv med Caroline verkar inte vara en dans på rosor. Erik är också tillbaka eller rättare sagt är han borta. Låter det snurrigt, nej då Moström syr ihop det fint på slutet som blir riktigt spännande. Jag vill gärna läsa nästa del för det kommer säkert en sådan är lite nyfiken på hur det går för vissa. En bra svensk deckare med ett nagelbitarslut.

My.loved.books

2015-07-27

Är den bästa boken jag läst i år!!