Domen

Grisham, John

| 2004

De dömde honom till livstid. Han dömde dem till döden... 1970 blir en ung mor våldtagen och mördad i Ford County, Mississippi. Ett brott som i all sin ohygglighet slås upp stort av lokaltidningen och dess chefredaktör, som driver en hård kampanj för att få mördaren, Danny Padgitt, fälld. Padgitt döms till livstids fängelse - och hotar jurymedlemmarna med vedergällning. Och i 70-talets Mississippi betyder "livstid" inte alltid "livstid": efter nio år benådas Padgitt. Och dödsdomen mot juryn börjar verkställas... En ny bestseller av världens mest läste författare.

2013-01-14

Hyfsat spännande men med så mycket sidospår att jag emellanåt var nära att tröttna. Dessutom kändes det som att texten på baksidan nästan är en sammanfattning över hela boken. Skulle snarare säga att boken handlar om en ung man som köper en tidning på ruinens brant som han försöker driva med vinst och saker som händer honom under tiden.

A Bookaholic Swede

2011-08-05

Beskrivningen av handlingen på baksidan av boken var intressant, men handling i boken levde inte riktigt upp till mina förväntningar. För mycket småstadstjafs och för lite spänning.

Denna bok var bland de första ljudböckerna jag lyssnade på och den gav mig inte så mycket. Gillade den inte något vidare.