Dolt i mörker

Griffiths, Elly

Underjordisk mordutredning i populär krimserie I en gammal kalkstenstunnel i Norwich hittas ben från ett människoskelett. När rättsarkeolog Ruth Galloway undersöker benen visar de sig inte alls vara något medeltidsfynd, utan tycks nyligen ha kokats och grävts ner. Fallet hamnar på kriminalinspektör Harry Nelsons bord, och efter att en ung kvinna anmälts försvunnen börjar han undersöka mystiska rykten om ett underjordiskt samhälle för hemlösa. Kort därefter hittas en död kropp utanför polisstationen, samtidigt som en småbarnsmamma spårlöst försvinner från sitt hem. När frun till Nelsons kollega Clough också försvinner ställs utredningen på sin spets. Ruth och Nelson måste jobba tillsammans för att avslöja de mörka hemligheter som döljer sig i underjorden, innan det är för sent.Den nionde boken i den populära serien om Ruth Galloway har alla de kännetecken som karakteriserat...

Tycker så mycket om karaktärerna i boken! Längtar efter att få läsa om dem igen!

Trevliga deckare utan en massa onödigt våld.

Kan man annat än älska dessa böcker?!

Gunilla Jönsson

2017-09-27

Nionde deckaren med Ruth och Nelson och jag tycker fortfarande att de är bra. Men vilken cliffhanger det var på slutet..hur ska det gå???

2017-08-16

Griffiths fortsätter i den trevliga stilen, kanske lite väl mycket denna gång. Bra att ha läst tidigare böcker av henne, mycket hänvisar bakåt. Några mord och kidnappningar finns förstås med, kopplat till underjordiska gångar och samhällen. Avslappnad läsning, alltså, skönt ibland.

2017-08-10

Jag älskar verkligen denna deckarserie och dess starka karaktärer. Och alla böcker har verkligen varit bra. Men läs dem i ordning för bättre behållning. Och jo, jag är småkär i Nelson. Rekommenderas.

2017-08-07

I en kalkstenstunnel i Norwich hittas ben från ett människoskelett. När Ruth undersöker benen visar de sig inte alls vara ett medeltidsfynd utan nyligen nedgrävt. En kvinna anmäls därefter försvunnen och Harry Nelson börjar utreda fallet och de mystiska ryktena om ett samhälle under jord.
Dolt i mörker är nionde boken om rättsarkeologen Ruth Galloway. Jag har läst alla i serien och gillar dem. Gillar även denna. Det är småtrevligt och mysigt att följa Ruth, Kate, Nelson och alla de andra. Det är ingen jätteaction i den, men den driver ändå framåt hela tiden, jag vill läsa mer. Ett plus med denna boken är att mindre fokus läggs på Ruths utseende och vikt, något som tidigare fått lite för mycket utrymme. Väntar bara på att denna charmiga serie ska filmatiseras, Saltängarna och dess omgivningar skulle bli ett trevligt tillskott i deckarserier.