Dollar

Child, Lee

| 2000

Jag t gg och drack kaffe. Jag satt i ett bs med fnster p barserveringen och lste en kvarlmnad dagstidning. Ute hade det slutat regna, men fnsterglaset var fortfarande prickigt av regndroppar. Jag sg polisbilarna svnga in p grusplanen i hg fart och tvrbromsa. Strlkastarljuset svepte genom luften. Bildrrar slogs upp, poliser hoppade ur. Tv frn varje bil, med dragna vapen. Tv revolvrar, tv hagelgevr. Det hr var allvar. Jag bara satt dr och tittade p dem. Jag visste vilka som befann sig p barserveringen. En kock ute i kket. Tv servitriser. Tv gamla mn. Och jag. Tillslaget gllde mig. Jag hade inte varit i stan mer n en halvtimme.

Rama Pujara

2020-03-14

Bra bok!

Michael Jansson

2020-01-26

👍🏻

2016-05-11

Riktigt bra i denna hrdkokta genre.

Emma Hortlund

2015-12-06

Det r en fartfylld historia, som gr snabbt framt och hller spnningen uppe med mnga vndningar, och Reacher fr flera gnger visa prov p sin frmga att korrekt tolka sm detaljer, sin ordsla och fysiska skicklighet i nrkamper.

Y

Yngve Carlsson

2014-10-03

Har under sommaren lsta Samtliga Lee Childs Jack Reacher bcker 16 st.
De r detaljrikt skrivna och intrigerna r oftast vldigt bra, Underhllande lsning som inte blir lngtrkig, ngot ojmna r bckerna men det r s med alla frfattare som skriver lnga serier.

Kim M. Kimselius

2014-01-17

Lee Child gr mig aldrig besviken, inte heller med denna bok. En riktigt strcklsarbok som hller dig fngad frn brjan till slut. Ls hela min recension hr: http://www.boktipset.se/blogg/kimselius_bokblogg/2014/01/17/dollar-av-lee-child/

Kim M. Kimselius

2014-01-17

En bok som hll mig fngen. Ls hela recensionen hr http://www.boktipset.se/blogg/kimselius_bokblogg/2014/01/17/dollar-av-lee-child/

Marko Krejic

2013-06-11

Lste den engelska original versionen. Riktigt spnnande men lite ytlig. Svr att lgga lgga ifrn sig boken. Pminner en del om Nick Carter bckerna, fast med lite mer innehll. Storyn r spnnande men inte "s verklig". Mste sga att jag vill lsa mer i denna serie om Jack Reacher.

Jag vet inte riktigt, blev rekommenderad denna bok, och frhoppningarna var stora. men i mitt tycke var den "bara fr mycket". Visst , spnnande, men lite orealistisk. En svag 4:a.

Tobbe Fransson

2013-01-25

Otroligt spnnande. En bok som var svr att slppa. Mycket vld. Fast den som r ute efter att ta en annans liv mste ju vara beredd att offra sitt, s ngon sympati fr snabbt undanrjda skurkar har jag inte. Scenariot med en korrupt smning sydstatshla var nstan trovrdigt.

Bjrn Math

2012-11-19

Den smsta av hans bcker. Tror att det r den frsta. Hoppa ver denna och ls de andra.

Iris Forsberg

2012-01-28

Egentligen inte en fullpott, men nrmare 5 n 4. Att jag r s vervldigad kan vara fr att det r min frsta av Child.

Spnnande frn brjan till slut. Han lyckas skriva ett slut som hller hela vgen. Aningen ra detaljer. En ny favorit. Rekommenderas verkligen fr alla som gillar t ex Connelly!

Tove Skarstedt

2011-07-28

Frsta boken om Jack Reacher. Frstr inte att jag inte lst ngon tidigare - jttespnnande! Men vldsamt och effektivt!

Lars Andersson

2011-05-16

Nej, det hr var fr ungdomligt fr mig. Han skriver om en tuffing, men en som inte tnker som en. Det gr inte riktigt ihop fr mig. Litterrt var det hyfsat, dom f kapitel som jag mktade med, drav en 2:a