The dogs of Riga

Mankell, Henning

| 2001

It is winter 1991. Inspector Kurt Wallander and his team are called in to investigate the murder of two Latvian criminals. Wallander travels to Riga, where he is plunged into a nightmare world of police surveillance, veiled threats and lies.

2020-09-01

Ok deckare. Mankells första deckare är ok men inget som skiljer sig från mängden.

Elna Mattila

2020-02-05

Annorlunda och därför bra. Men lite seg emellanåt, tristessen i öststaterna blir väldigt påtaglig.

Rikard Tapia

2017-11-28

Otroligt bra handling, lite seg men spänningen avtar inte!

Jenny Majgren

2014-10-07

Seg och tråkig i början men en aning bättre mot slutet.
"
Än sålänge föredrar jag Mari Jungstedt's Knutas-serie.

Jenny Majgren

2014-10-07

Seg i början men bättre mot slutet. Än sålänge föredrar jag Mari Jungstedt's Knutas-serie.

Marita Ryen

2013-09-08

Lyssnat på bok nr 2 om Kurt Wallander. Spännande och bra.

2013-01-12

Inte lika bra som jag ville minnas men helt okej. Blev aldrig särskilt spännande tycker jag.

Patrik Andersson

2012-01-28

Tyvärr en ganska platt o lite tråkig historia...

Anette Marcusson

2011-03-15

Mankell har ännu inte lyckats övertyga mig om någonting vad gäller hans "storhet" eller varför Wallander handlar som han gör. det är ofta i den här boken som saker och ting känns fullständigt "WTF?!". till exempel: VARFÖR vill letterna ha dit wallander för att hjälpa till med lösningen av den döde majorens pinaler? varför, om de nu är så säkra på att han befinner sig i ladan, går de inte in utan vaktar utanför och då ENDAST ingången? historien har så många bitar som inte faller på plats att det blara blir töntig smörja. kan han inte bättre, mankell? ingen aning.

M W

2009-12-01

Johanna Falkered

2009-07-01

Hoppas ni läst Wallanderböckerna innan filmerna kom. Alla är superba!