Ddsmssa

Hill, Reginald

| 2010

Dalziel och Pascoe jagas av det frflutna Gina Wolfe kommer till Mid-Yorkshire i skandet efter sin frsvunne make som antas vara dd. Hennes fstman, intendent Mick Purdy, tror att Andy Dalziel kan hjlpa henne. Men ingen av dem kan ana att ngot som sattes i rullning fr flera decennier sedan kommer att f sin vldsamma upplsning under denna soliga hstdag. En journalist anar att det scoop han drmt om under strre delen av sin karrir nu har landat i hans kn. En kvinnlig assistent till en parlamentsledamot misstnker att hennes chef dljer skelett i garderoben. En hnsynsls affrsman gr allt fr att se till att hemligheter i det frgngna fortstter att vara dolda. Flera berttelser, tv omaka kriminalkommissarier som frsker frst hur allt hnger ihop och en klocka som obnhrligt tickar p. Dalziel och Pascoe fr lra sig lxan att ibland krvs det inte mer n en dag fr...

2018-10-11

Elegant, spnnande, rolig och med ett oanat slut. Bra!

harriet karlsson

2011-07-05

Pia Stendahl

2010-04-24

Reginald Hill skriver ven denna gng en typisk brittisk deckare. Boken r vlskriven och den spetsas av Hills torra, svarta humor.

Boken utspelar sig under ett halv dygn vilket r ett roligt stt att lgga upp en bok. Det begrnsade tidspannet ger definitivt tempo t boken. I boken fr vi flja ett antal historier om olika karaktrers liv. Hill knyter samman trdarna p ett underhllande och spnnande stt.

Det jag knner nr jag lser boken r att jag brjar ledsna p karaktrerna Dalziel och Pascoe. Skillnaden mellan de tv kriminalkommisarierna har tidigare knns underhllande och charmigt. Nu brjar det knns lite tjatigt. Detta drar fr mig ner betyget en del men det som starkt bidrar till att boken inte fr smre betyg n tre r den spnnande intrigen och den ovntade upplsningen.

Jag vet att Tomas Bolme r en uppskattad upplsare fr ljudbcker. Frra ret fick han till och med pris som rets taltrast. Det r inget strre fel med upplsningen men jag frstr inte riktigt hans pstdda storhet som upplsare. Jag tycker att hans upplsningar knns svande och lite trkiga.

Ls grna flera ljudboksrecensioner p www.bokbrus.se.
/Pia

Anita Lundgren

2010-04-24

Reginald Hill r plitlig! Lite annorlunda historia men man knner igen mycket. Och nr det gller Hill s r det bra.