Dödskällan

Nadelson, Reggie

| 2008

Artie Cohen får ett telefonsamtal - hans halvsyster Genja ber om hjälp. Hennes son, Billy, har avtjänat ett mordstraff på ungdomsvårdsanstalt och ska friges, men systern kan inte hämta honom. Artie lovar att ställa upp. Billy, en stilig och intelligent tonåring, verkar ha blivit fri från det onda. Men så fort han visar sig i sina gamla kvarter kommer det förflutna ikapp honom. Bilar förföljer honom på gatorna och Artie tar emot anonyma telefonhot. Samtidigt hittas en flicka mördad på Staten Island. När fler mordoffer dyker upp försöker Artie desperat klänga sig fast vid hoppet att hans systerson inte är inblandad... Reggie Nadelson har tidigare skrivit två deckare om Artie Cohen, När jorden rämnar och Rött spår. Hon bor i New York och London.

2022-11-06

Stark fyra, nära en femma. Jag älskar Nadelsons författarstil och i boken hålls jag verkligen på halster genom hela boken.

2017-10-27

Ganska ok. Lite annorlunda perspektiv. Storyn byggdes upp på ett bra sätt men stundtals kändes det lite krystat. Helt ok läsning. Stark 2:a.

Ulf Pettersson

2010-03-18

lite trög i början, alltmer spännande och allt svårare att förutse hur boken skulle sluta