Dödsdömd: Melvin Mars

Baldacci, David

| 2016

Den dödsdömde mördaren Melvin Mars räknar nertimmarna till sin avrättning för det våldsamma mordet påsina föräldrar tjugo år tidigare, när han plötsligt beviljas ett oväntat uppskov. En annan man har erkänt brottet. Amos Decker, nyanställd på FBI, intresserar sig för Marsfall efter att han upptäckt slående likheter med sitt egetliv: Båda männen var duktiga fotbollsspelare med lovandekarriärer som slogs till spillror av liknande incidenter båda männens familjer mördades brutalt. Och i båda fallenerkände en annan man mordet flera år efter dådet. Bekännelsen har potential att göra Melvin Mars till en fri man. Men vem vill befria Mars från fängelset? Och varför nu? När en medlem i Deckers team försvinner, blir det tydligt att något mycket större och mer olycksbådande än bara en dömd brottslings liv står på spel. Det kommer krävasDeckers fulla potential för att stoppa en oskyldig man frånatt...

2021-10-01

En pålitlig Baldacci. Trivsamt spännande, bra förströelseläsning. Och den goda sidan vinner.

Michael Jansson

2020-01-26

Bra!

Kim M. Kimselius

2018-06-14

Wow! Vilken bok! David Baldacci blir bara bättre och bättre. Jag tycker verkligen om huvudpersonen i den här serien, Amos Decker. Han är helt annorlunda mot alla tidigare huvudpersoner i Baldaccis serier, även om jag har tyckt mycket om dem. Författaren har en förmåga att göra starka karaktärer, där huvudpersonerna skiljer sig från varandra i varje serie. När Melvin Mars kliver in i serien höjer han boken ännu ett snäpp.

En bok jag verkligen rekommenderar dig att läsa. En bok om en oskyldigt dömd man, som sitter i dödscell och väntar på avrättning. Läs boken!

Yvonne Larsson

2016-09-16

Andra fristående boken där vi möter Amos Decker, fd fotbollsspelare (amerikansk fotboll), fd polis och numera arbetandes för FBI. Amos Decker är unik på så vis att han har hypertymesi, en extraordinär minneskapacitet. Första delen var ok, den här var riktigt bra.