Ddsdmd: Melvin Mars

Baldacci, David

| 2016

Den ddsdmde mrdaren Melvin Mars rknar nertimmarna till sin avrttning fr det vldsamma mordet psina frldrar tjugo r tidigare, nr han pltsligt beviljas ett ovntat uppskov. En annan man har erknt brottet. Amos Decker, nyanstlld p FBI, intresserar sig fr Marsfall efter att han upptckt slende likheter med sitt egetliv: Bda mnnen var duktiga fotbollsspelare med lovandekarrirer som slogs till spillror av liknande incidenter bda mnnens familjer mrdades brutalt. Och i bda fallenerknde en annan man mordet flera r efter ddet. Beknnelsen har potential att gra Melvin Mars till en fri man. Men vem vill befria Mars frn fngelset? Och varfr nu? Nr en medlem i Deckers team frsvinner, blir det tydligt att ngot mycket strre och mer olycksbdande n bara en dmd brottslings liv str p spel. Det kommer krvasDeckers fulla potential fr att stoppa en oskyldig man frnatt...

2021-10-01

En plitlig Baldacci. Trivsamt spnnande, bra frstrelselsning. Och den goda sidan vinner.

Michael Jansson

2020-01-26

Bra!

Kim M. Kimselius

2018-06-14

Wow! Vilken bok! David Baldacci blir bara bttre och bttre. Jag tycker verkligen om huvudpersonen i den hr serien, Amos Decker. Han r helt annorlunda mot alla tidigare huvudpersoner i Baldaccis serier, ven om jag har tyckt mycket om dem. Frfattaren har en frmga att gra starka karaktrer, dr huvudpersonerna skiljer sig frn varandra i varje serie. Nr Melvin Mars kliver in i serien hjer han boken nnu ett snpp.

En bok jag verkligen rekommenderar dig att lsa. En bok om en oskyldigt dmd man, som sitter i ddscell och vntar p avrttning. Ls boken!

Yvonne Larsson

2016-09-16

Andra fristende boken dr vi mter Amos Decker, fd fotbollsspelare (amerikansk fotboll), fd polis och numera arbetandes fr FBI. Amos Decker r unik p s vis att han har hypertymesi, en extraordinr minneskapacitet. Frsta delen var ok, den hr var riktigt bra.