Ddlig besatthet

Roberts, Nora

| 2015

Frfattaren Lila Emerson blir vittne till hur en kvinna knuffas ut genom ett fnster p fjortonde vningen i New York. Lila bor tillflligt i huset mitt emot. Hon hade tnkt sig en mjlighet att f skriva klart sin nsta romani lugn och ro samtidigt som hon tjnar pengar p att vara lgenhetsvakt. Hon r fascinerad av mnniskor och kan inte lta bli att smygtitta p sina grannar. Allt r ganska oskyldigt, tills hon en kvll ser att paret mitt emot brjar brka, ganska vldsamt. Pltsligttrycks kvinnan brutalt mot fnstret och faller handlst ut. Allt sker s pltsligt ochLila hinner intestrcka sig efter telefonen fr att ringa polisen.Konstnren Ashton Archer r bror till den misstnkte mrdaren. Men han vet att hans bror inte kan vara vldsam, aldrig. Han kontaktar Lila, som r det enda gonvittne. Han vill ha hennes hjlp att avslja vad som verkligen hnde dr p fjortonde vningen....

Erika Heden

2022-12-01

Fantastisk!

2015-01-16

?Ddlig besatthet? r rtt s lik dom tv senaste bckerna av Nora Roberts, ?Frmlingen vid havet? och ?Vittne till mord?.

Lttlst, vlskrivet, lite spnning, lite humor, lite krlek. Kanske rtt s frutsgbar, men lttsam underhllning. Ingenting man kommer att minnas, utan ett nje fr stunden.

S till alla som har gillat Nora Roberts tidigare, rekommenderar jag absolut den hr boken.