Dödlig besatthet

Roberts, Nora

| 2015

Författaren Lila Emerson blir vittne till hur en kvinna knuffas ut genom ett fönster på fjortonde våningen i New York. Lila bor tillfälligt i huset mitt emot. Hon hade tänkt sig en möjlighet att få skriva klart sin nästa roman i lugn och ro samtidigt som hon tjänar pengar på att vara lägenhetsvakt. Hon är fascinerad av människor och kan inte låta bli att smygtitta på sina grannar. Allt är ganska oskyldigt, tills hon en kväll ser att paret mitt emot börjar bråka, ganska våldsamt. Plötsligt trycks kvinnan brutalt mot fönstret och faller handlöst ut. Allt sker så plötsligt och Lila hinner inte sträcka sig efter telefonen för att ringa polisen.Konstnären Ashton Archer är bror till den misstänkte mördaren. Men han vet att hans bror inte kan vara våldsam, aldrig. Han kontaktar Lila, som är det enda ögonvittne. Han vill ha hennes hjälp att avslöja vad som verkligen hände där på fjortonde våningen....

Erika Hedéen

2022-12-01

Fantastisk!

2015-01-16

?Dödlig besatthet? är rätt så lik dom två senaste böckerna av Nora Roberts, ?Främlingen vid havet? och ?Vittne till mord?.

Lättläst, välskrivet, lite spänning, lite humor, lite kärlek. Kanske rätt så förutsägbar, men lättsam underhållning. Ingenting man kommer att minnas, utan ett nöje för stunden.

Så till alla som har gillat Nora Roberts tidigare, rekommenderar jag absolut den här boken.