Dödlig åtrå

Ahlenius, Susanne

| 2014

Alice Wiklund, ung utredare på Rikskriminalen i Stockholm, blir utsedd att hjälpa Scotland Yard med ett långdraget fall. De jagar en seriemördare som är beräknande, samvetslös och lämnar sina offer märkta med en bisarr kärleksförklaring. Alice går upp i sitt nya arbete men inser snart att det inte är alla i gruppen som uppskattar hennes närvaro. Livet i London blir än mer komplicerat när hon träffar bartendern med de bärnstensfärgade ögonen som gör henne näst intill galen av åtrå. Vad är det han döljer bakom sin frustrerande arrogans?När Alice inser vad hon måste betala för att finna sanningen är det redan försent och gränsen mellan arbete och privatliv suddas ut.

Hans Olsson

2018-01-16

Läser just om denna bok. Brukar inte läsa "erotik" men älskade denna. Första gången jag läste kunde jag inte lägga den ifrån mig. Läste hela natten. Men att vara trött en dag var den verkligen värd! Lättläst spännande och väldigt bra!

Valkyria S

2017-10-07

Katastrofalt språk. De språkliga misstagen är så många att det inte gick att läsa utan att störa sig fullkomligt. Det finns något som heter Svenska skrivregler - använd den!! Den har kommit i en ny utgåva och är ett fantastiskt redskap när man skriver och inte är säker på sitt språkbruk.
Jag kan inte alls förstå hur folk kan tycka att den här boken är välskriven! Men så antar jag väl att det kanske är så att läsare som inte är vana vid att se en text som mer än en simpel text kanske inte lägger märke till de brister som vi som dagligen arbetar med texter gör. Och det finns trots allt statistik på vilka otroliga brister svenska befolkningen har på sitt eget språk. Hade jag lektörsläst det här eländet så hade det ALDRIG gått igenom. Varken språkbruk, dramaturgi och gestaltning av miljö och karaktärer visade någon finess och kvalitet. Det var helt enkelt katastrofalt. Bonniers och Norstedts skulle aldrig ha gett ut det här, inte utan en ORDENTLIG korrekturläsning - nej, det räcker inte. De hade aldrig gett ut det här utan en grundlig språkgranskning och textbearbetning, eller en genomgrundlig ändring av storyn (för den orkar jag inte ens ta upp här). Inte ens de mellanstora förlagen skulle godkänna det här i sin utgivning. Det är ju bara så att man gråter.

Men det är också Hoi Förlag som gav ut den. No surprises, med andra ord. Jesus, hittade till och med ett språkligt fel på baksidefliken. Då är det illa.
Jag har god lust att skicka tillbaks boken till författarinnan - med alla korrektur- och övriga språkliga fel som jag har upptäckt.

Jag är besviken, för jag gillar författarinnans blogg. Det var roligt att följa hennes väg till utgivning. Jag önskar bara att resultatet inte var så katastrofalt dåligt.
Det bär mig emot att ge den här en stjärna.

2017-05-31

Alice Wiklund, utredare på Rikskriminalen i Stockholm, blir utsedd att hjälpa Skottland Yard i ett fall. De jagar en seriemördare som lämnar sina offer märkta med en bisarr kärleksförklaring. Hon går upp i sitt nya arbete, även om inte alla i arbetsgruppen uppskattar hennes närvaro. Alice träffar den arrogante bartendern med de bärnstensfärgade ögonen, som gör henne galen av åtrå och livet blir än mer komplicerat.
Boken släpptes redan 2014 och är en erotisk deckare. En deckare med väldigt detaljerade sexscener i. Känns som Susanne startade en liten trend när hon skrev denna, då kändes det inte så vanligt med så mycket sexscener i deckarna. Men nu några år senare märks det väl att många deckarförfattare har tagit efter Susanne. Det verkar vara ett vinnande koncept! Hade först lite svårt att komma in i boken, tyckte den var lite "stolpig" i språket, utan riktigt flyt till en början. Men när jag kom längre in i boken, så blev det bättre. Sen flöt den på fort, boken var väldigt lättläst och blev riktigt spännande mot slutet. Man blir nyfiken på hur det går för Alice i sitt fortsatta arbete på Scotland Yard. Så jag måste läsa fortsättningen nu för att få veta. En bra början på triologin!

Jessica Ekmark

2015-06-30

Jag älskade boken! Läste den under en helg och kunde inte lägga ifrån mig den. Boken är lätt att komma in i och väldigt spännande med intressanta karaktärer. Välskriven med grymma inslag av erotik. Nu längtar jag efter uppföljaren!

Lilian Lidforss

2015-06-17

Avskyvärt dåligt!/Lilian

Glada Gunvor

2015-04-03

Den här boken passade inte mig.

2015-03-23

Denna var helt okej men det är ingen typ av bok som jag skulle rekommendera till er andra

Ilona Therese

2015-02-19

En "läsa i sträck" bok. Spänning, kärlek och sex!

Hugo Björnström

2015-02-18

Läsvärd!

Det tog mig ca 5 timmar att läsa denna boken. Det gick inte att lägga ner den.
Jag är en riktig bokmal och läser allt och ofta.
Favoriterna är mest deckare och biografier.
Gillar också erotiska böcker men tyvärr har många av dessa taskig handling och sexscenerna bara radas upp. Men så är det inte i denna boken.
Den är en väldigt bra deckare med lite mer ingående beskrivning av det sex som ofta förekommer i böcker. Det gillar jag verkligen!
På så sätt blir det en deckare med en extra twist eller en erotisk bok med bra och spännande handling.
Väntar med iver på fler böcker av denna duktiga författarinna!

2015-02-06

Vilket trams! Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Någon variant av alla de mysrysare/LadyThrillers som släpptes på 70 och 80-talet och som jag brukade sträckläsa på jobbrasten. Men den här kommer inte ens i närheten av dom. Den börjar helt okej, men sen blir allting snabbt bara fel. Mordhistorien är patetisk och orealistisk. Huvudkaraktären Alice- en extremt irriterande barnunge som troligtvis inte skulle klara av inträdesprovet som polis. Språket är dessutom banalt och allting liknar mer någon form av erotisk novell skrivet av en fnittrig tonårsjänta! Erotiken tänkte jag först kunde en annorlunda touch på samma gamla meninglösa polisdeckare som publiceras i mängder- men även den blir efter ett tag hopplöst tråkigt. Och som om det inte räckte så låter uppläsaren som en femåring på rösten! Nej! Det här var verkligen inte bra! Kan verkligen inte rekommendera!

Linda Svensson

2014-12-16

Hade önskat ett mindre barnsligt språk och större finess beträffande hantverket.

Jessica Skarhall

2014-09-25

Spännande, sträckläste och rekommenderat till flera vänner! Längtar tills nästa bok kommer

Rebecca Ljunggren

2014-09-15

Tyvärr upplevde jag inte denna bok som trovärdig. Dessutom är de erotiska inslagen inte fler än i vilken bok som helst.

Annelie Nedermo

2014-09-11

Vilken bok!! Längtar efter nästa.

Annelie Engström

2014-09-11

Lite sexig, Deckare och Feel good på samma gång. Rekommenderad varmt. Ser framemot en uppföljare.

Isabel Tellander

2014-09-10

Spännande och romantiskt läsande, längtar tills nästa bok kommer !

å

åse floresten

2014-09-09

Jag kom in i boken direkt. väldigt välskriven så jag hade en klar bild i huvudet med både personerna och platserna.Spännande bok och nu längtar jag redan till uppföljaren