Dd i Garnethill

Mina, Denise

| 2001

Maureen ODonnell har sannerligen haft sin beskrda del av problem - sexuella vergrepp, en tids vistelse p mentalsjukhus, ett jobb som r rena tervndsgrnden och ett jobbigt frhllande som hon bestmt sig fr att gra slut p. Men ngon hinner fre. En morgon d hon bakfull vacklar ut i vardagsrummet hittar hon sin gifte lskare fastbunden i en kksstol med halsen avskuren. Polisen i Glasgow misstnker Maureen fr mordet - och det gr ven hennes familj. I panik brjar hon kartlgga den ddes sista dagar och kommer en fasansfull hrva av lgner och vld p spren. D ytterligare ett lemlstat lik upphittas inser hon att hon mste hitta mrdaren innan hon sjlv blir nsta offer ... En skrmmande thriller och en skakande skildring av tillvaron fr de mnniskor som befinner sig p samhllets skuggsida. Dd i Garnethill belnades med det prestigefyllda John Creasey Award...

John C

2015-07-26

Maureen vaknar upp efter en krogrunda och hittar sin pojkvn i vardagsrummet. Han har ftt halsen avskuren och Maureen har ingen aning om hur han hamnat dr. Misstankarna riktas mot henne, och hon har ett mrkt frflutet och inte srskilt roliga familjefrhllanden... men nr hon brjar leta efter grningspersonen inser hon att mordet r en liten del av ngot strre. Bra thriller.

2014-09-13

Tyvrr har jag en dlig vana att kpa p mig mnga bcker av en frfattare innan jag vet om jag gillar och, nnu mer, tyvrr s gr det inte alltid srskilt bra. Jag har lst fyra bcker av Denise Mina tidigare och inte varit speciellt glad i dem. Garnethill-trilogin kommer att bli hennes sista chans att vertyga mig och jag har nu lst frsta delen. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2014/09/dod-i-garnethill-av-denise-mina.html

Carina Svensson

2013-05-28

Lite seg och inte s spnnande som jag trodde. Kommer dock att lsa de vriga bckerna i trilogin.

Linda Joona

2011-07-28

Anette Marcusson

2011-03-17

2010-07-25

Nej, den hr kom jag aldrig in i. Lste inte ut den.

2010-02-01

Efter att ha lst Minas bcker om Paddy r den hr boken en klar besvikelse. Miljn knns igen men r inte s mlande som i Paddybckerna. Det var incest, alkoholism det handlade om och Maureen r s vagt skildrat. Absolut ingen mysdeckare.

harriet karlsson

2009-11-03