Docksamlarens hus

Det är sommarlov och Ellens familj har tillfälligt flyttat närmare sjukhuset för hennes cancersjuka brors skull. Huset de hyr tillhör en gammal man, och när de kliver in i hallen möts Ellen av det värsta hon vet: Dockor! Hela huset är fullt av hyllor och skåp med dockor i, som alla stirrar på Ellen. Hunden Buster gillar det inte heller, utan börjar genast morra och skälla - särskilt inne i Ellens rum. Kan det vara så att Buster ser spöken igen? Som tur är kommer bästa vännen Lorraine och hälsar på. Det här mysteriet tänker hon inte missa! Docksamlarens hus är den andra boken i Tobias Söderlunds serie för de yngre bokslukarna, som inte drar sig för att läsa om spöken och annat nervkittlande.

Spännande, underhållande och välskriven!

Oj, oj, oj!Läskiga dockor och ett hemsökt hus, klassiska skräckingredienser som förvaltas väl för målgtruppen. Riktigt bra och spännande, precis som första delen.

Sanna G

SÅ läskig. Men SÅ spännande. Längtar efter nästa!!

mh

Mer av allt som gjorde första boken så bra. Ge oss fortsättningen på serien nu!!

Sofia P

Jag som tycker att dockor är riktigt obehagliga fick upp pulsen några gånger medan jag läste 😅 Blandar spänning med allvar och håller en bra nivå för åldersgruppen. Så bra bok!