Djupgraven

Sten, Camilla

| 2016

Skrgrdsskrck fr slukarldern Djupgraven r frsta delen iCamilla och Viveca Stens rysarserie fr slukarldern. vernaturligheter hmtade frn nordisk folktro mter sjmansskrock och bddar fr strcklsning. I huvudpersonen Tuva fr vi ocks en trffande skildringav hurdet r att vxa upp och knna sig annorlunda i ett litet samhlle. ven om tolvriga Tuva inte har mycket gemensamt med sina klasskompisar och mest hller sig fr sig sjlv har hon alltid knt sig hemma i skrgrden och p Har, dr hon bor. Hon kan alla kobbar, skr och och grund utan och innantill. Men den hr hsten har ngot frndrats. Mnniskor frsvinner sprlst i havet, mrka skuggor bljar under vattenytan och vernaturliga vsenvisar sig bland trden ... Tillsammans har mor och dotter Sten skapat en olidligt spnnande frsta del i en rysartrilogi. Viveca Sten r en av vra strsta deckarfrfattare,...

Mimmi S

2016-11-11

Bra driv i berttandet, men rligt talat, vilka tolvringar pratar shr? En mer realistisk lderssttning tack!

Det brjar med en liten "oskyldig" skolorientering, men ett barn kommer bort och nstan ett till, men det rddar Tuva. Fast de andra barnen tror r det r Tuva som gjort ngot fr de tycker inte om henne.
Men i killen hon rddade har hon ftt en vn fr de sg saker de kanske inte kan bertta fr klasskompisarna. Vad sg de? Nyfiken? Ls boken s "kanske" du fr svar.
Samma dag jag fick boken s lste jag ut den och anledningen var att den var s ohyggligt spnnande. Jag skulle dock inte vga ge mig ut till havs direkt efter lst den boken. Jag lskar ocks omslaget och flexbandet, det r s himla ltt att hlla och blddra i. B

Books I love

2016-09-28

En Riktigt spnnande bok! :)

Detta r frsta delen i en rysartrilogi fr barn/ungdomar, men boken passar precis lika bra fr vuxna lsare.
Jag fngas direkt av berttelsen och sugs med i frfattarnas sprk och kan inte slppa frn mig boken lnga stunder.
Trots att jag i vanliga fall inte r s frtjust i vernaturliga vsen s lskar jag varje sida av detta. Jag gillar skarpt; hur Tuva brottas med mardrmmar som ibland r vldigt verkliga, hur mormor betraktar henne med konstiga blickar, hur mamma och pappa gr miner t varandra och hur Tuva ser p havet och hur det frndras. Allt detta gr att det blir ett otroligt driv i berttelsen och jag vill bara ha mer. Det r mycket spnnande och jag kan knappt brga mig till nsta del kommer ut. Rekommenderar boken varmt till alla.

Betyg 5 av 5

Grymt spnnande, lskig och stark!

2016-09-03

Super :D