DIVERGENT UNTITLED 3 TPB

Roth, Veronica

| 2013

What if your whole world was a lie? The thrillingly dark conclusion to the No. 1 New York Times bestselling DIVERGENT trilogy. What if a single revelation like a single choice changed everything? What if love and loyalty made you do things you never expected? The faction-based society that Tris Prior once believed in is shattered fractured by violence and power struggles and scarred by loss and betrayal. So when offered a chance to explore the world past the limits she's known, Tris is ready. Perhaps beyond the fence, she and Tobias will find a simple new life together, free from complicated lies, tangled loyalties, and painful memories. But Tris's new reality is even more alarming than the one she left behind. Old discoveries are quickly rendered meaningless. Explosive new truths change the hearts of those she loves. And once again, Tris must battle to comprehend the complexities...

Skapa konto f鰎 att s鋞ta betyg och recensera b鯿ker

Erica S

v鋖digt bra bok

Sussie S

2016-03-14

Vilken besvikelse mot de andra tv... :(

Emma Andersson

2015-12-08

Jag tyckte klart b鋞tre om den h鋜 鋘 tv錫n! Den var iaf inte riktigt lika irriterande... och dessutom var den sp鋘nande hela v鋑en igenom s jag l鋝te ut den p en dag. Men blev inte alls s鋜skilt ber鰎d av det som skulle vara sorgligt, k鋘slom鋝sigt skrapar den bara p ytan. Jag tyckte 鋘d att hon fick ihop ber鋞telsen p ett helt okej s鋞t, blir v鋖 lite fjantigt med det h鋜 med genmanipulationer m鰆ligtvis. En del intressanta funderingar kring m鋘niskans inneboende ondska som finns i oss alla, "f鰎sta steget mot att 鋖ska och f鰎l錿a 鋜 att erk鋘na den ondskan inom sig sj鋖v". T鋘ker att alla m鋘niskor har en f鰎m錱a att utveckla ondska, men att vad vi v鋖jer att g鰎a 鋜 en annan sak? Det ligger s鋕ert n錱ot i det... Lite intressanta tankar iaf och 鋠en kring m鋘niskans sj鋖vdestruktivitet som alltid t錶 att t鋘kas p. Ber鋞telsen 鋜 lik Hungerspelen som jag 鋘d tyckte var lite mer genomt鋘kt och b鋞tre 鋘 vad den h鋜 var.

PL *

2015-11-04

Helt ok f鰎 att vara nummer tre i serien.

Alva J鰊sson

2015-08-17

Jag blev v鋖digt besviken p den h鋜 boken. Roth tappar den r鰀a tr錮en i den h鋜 boken. Roth hade byggt upp en s錮an bra ber鋞telse och s f鰎st鰎 hon den. Jag st鰎 mig p att Triss 鋜 s fruktansv鋜t envis. Det k鋘ns som hon tycker att bara hon kan ha r鋞t hela tiden. M錸ga tycker att Tobias 鋜 鰒erbeskyddande mot i Triss i boken men liksom hall vad kan man v鋘ta sig av en arton錼ing som h錶ler p att f鰎lora sin flickv鋘 n鋝tan hela tiden! I boken h鋘der det 鋜ligt talat inte s mycket man f錼 liksom bara nya svar p allt. Anledningen till att jag inte s鋞ter en tv錫 鋜 att man f錼 l鋝a i b錮e Triss och Tobias perspektiv. Jag 鋖skade att l鋝a ur Tobias perspektiv man fick se en helt annan bild av honom. Man m鋜ker att han inte 鋜 den d鋜 macho killen som man tror utan man f錼 se en en kille med d錶igt sj鋖vf鰎troende och os鋕erhet. Tyv鋜r tycker jag att den h鋜 boken f鰎st鰎 dom andra tv b鯿kerna. Synd det kunde ha varit en bra bok!

Victoria Wu

2015-07-27

Jag l鋝te h鋖ften och ville bara att el鋘det skulle g 鰒er, men t錶amodet tog slut och jag avslutade den inte.

Katja Fagerstr鰉

2015-05-22

Tycker inte att det h鋘der s mycket i den h鋜 boken. Gillar inte att man v鋢las mellan att f鰈ja Tris och Tobias 鋠en om jag vid bokens slut f鰎stod varf鰎. Gillade slutet dock!

Sanna

2015-05-17

Det var ett bra s鋞t att avsluta historien om Tris. Slutet var ov鋘tat helt klart men 鋘d inte om man t鋘ker efter. Blev f鰎st f鰎v錸ad 鰒er att det var s mycket i Fours perspektiv men gillade det 鋠en om jag f鰎edrar Tris.Vet inte om jag kommer l鋝a boken fr錸 Fours perspektiv men is錰all i sommar. De f鰎sta 100 sidorna var s錮鋜 och sen blev det bara b鋞tre och b鋞tre.

lillemor lindqvist

2015-05-02

Alla 3 var bra

Therese 謘tman

2015-02-06

膌skar de andra b鯿kerna, denna var bra ocks. Men ska inte avsl鰆a n錱ot, men hall slutet? Blev ganska sur p det. Men annars helt okej i helhet. Betyg: 4

Pernilla Lindholm

2015-01-06

L錸gdragen avslutning av en i 鰒rigt helt okej trilogi. F鰎sta delen var v鋖digt bra, sedan gick det utf鰎... Jag m錽te dock s鋑a att det f鰎 en g錸gs skull var uppfriskande att slippa ett triangeldrama i en ungdomstrilogi, s tack f鰎 den i alla fall!

Lars Wekell

2014-12-24

Hungergames

Lotta Karlsson

2014-12-23

Har gett hela trilogin fyror tror jag, som helhet 鋜 den n鋝tan en femma! jag har nu l鋝t samtliga tre p raken vilket jag rekommenderar och den 鋜 s skickligt ihopsatt. Bra spr錵, sjukt sp鋘nande och intelligent slut.

Malin H

2014-12-15

Sp盲nningsfaktor h枚g men lite f枚r l氓ng vilket g枚r att jag tappar intresse f枚r konflikten. Plus funkar inte lika bra p氓 svenska som engelska. Gillade heller inte dubbla ber盲ttarperspektiven vilket tyv盲rr f氓r sin f枚rklaring i slutet av boken. Lite f枚r enkelt!

Kim M. Kimselius

2014-12-02

膌skade den f鰎sta boken i serien, Divergent. Skarpa personportr鋞t, h鋜liga milj鰏kildringar och en bra handling. Efterf鰈jaren k鋘des meningsl鰏 och bara utfyllnad till "The grand final!" som inte alls blev n錱on stor final.

Allegiant k鋘ns som ett hastigt ihopkok f鰎 att h錶la deadline. Personportr鋞ten 鋜 menl鰏a, i stort sett ingen handling alls. Milj鰏kildringarna 鋜 ytliga och ger mig ingen k鋘sla av hur det ser ut. I stort sett en enda stor besvikelse.

Dessutom har jag lyssnat p boken, vilket ocks var en stor besvikelse. Tv uppl鋝are, en f鰎 varje huvudperson, en kvinnlig och en manlig. Vilket inte alls k鋘ns bra. Dessutom 鋜 inspelningen inte redigerad och alla oml鋝ningar som uppl鋝arna har gjort 鋜 fortfarande kvar.

Jag gav boken 5,5 timma av min tid och med 6,5 timma kvar gav jag upp, eftersom det fortfarande var en intents鋑ande bok som inte gav mig n錱ot mer 鋘 irritation. Innan jag slutade lyssna gick jag in p n鋞et och l鋝te vad andra tyckte om boken, f鰎 jag hade trots allt f鰎hoppning om att det skulle komma en v鋘dning. Men m錸ga tyckte som jag, i alla fall de utl鋘dska l鋝arna. De svenska l鋝arna 鋜 sn鋖lare i sin bed鰉ning av boken.

謓skar jag bara hade l鋝t Divergent, f鰎 den var verkligen bra. Den h鋜 boken kan jag dock inte rekommendera. Vill du l鋝a en riktigt bra fantasybok kan jag ist鋖let rekommendera De utvalda.

Kim M. Kimselius

2014-12-02

Evelina Austen

2014-11-18

Jag som verkligen gillade etta. Tv錫n ocks. Vad h鋘de? K鋘ns som f鰎fattaren fick tidspress och panik och bara krafsade ihop n錱ot skr鋚. Four som jag haft en crush p b錮e i ettan och tv錫n blev en gn鋖lig fjant som jag snabbt tr鰐tnade p. Gillade inte heller att f鰎fattaren skrev ur b錮e Tris och Fours perspektiv och om hon nu var tvungen att g鰎a det borde hon gett dem olika r鰏ter. Var hela tiden tvungen att g tillbaka och kolla vem som var "jag" f鰎 de l鋞 precis likadana. Och slutet ? ja vad ska man s鋑a. Det gjorde mig riktigt arg. Det fanns liksom ingen po鋘g eller trov鋜dighet med det valet hon gjorde. 舗grade att jag l鋝t serien efter det slutet.

Jenny Majgren

2014-09-24

Lika bra som f鰎sta boken.

Sara Johansson

2014-09-15

Jag hade sv錼t att komma in i boken f鰎 de var s l鋘ge sedan ja l鋝te den andra och s hade de ingen prolog i. Sen blev jag f鰎v錸ad av slutet och lite besviken.

Hypo Hippus

2014-09-06

Jag har inte l鋝t en s bra bok p mycket l鋘ge! Du kommer gr錿a 鰃onen ur dig (det gjorde jag) och 鋘d tycker jag inte att den skulle kunnat sluta p n錱ot annat s鋞t 鋘 den gjorde!

Jessica Lundborg

2014-08-18

Tyv脙陇rr m脙楼ste jag s脙陇ga att jag 脙陇r besviken, v脙陇ldigt l脙楼ngrandig p脙楼 n脙楼got s脙陇tt och seg att l脙陇sa. Att de hoppar mellan de olika karakt脙陇rerma g脙露r mig inget det gillar jag n脙陇r man tex f脙楼r vet vad four t脙陇nker p脙楼 och g脙露r utan tris. Det har inte med slutet att g枚r att n氓gon d枚r utav huvudkarakt盲rerna, (v盲nta bara p氓 att de skulle h盲nda med tanke p氓 andra boken) Men att fors盲tta storyn efter de k盲ndes l枚nl枚st, jag skuml盲ste de sista sidorna ( i och med att Four har 2 egna storyn innan tris och n盲r han m枚te henne, varf枚r fors盲tta med en karakt盲r som redan har egna storyn).

Sara Frimodig

2014-06-30

St鰎de mig f鰎st v鋖digt mycket p att den var skriven ur ett annat perspektiv 鋘 de tv f鰎sta, men kom 鰒er det s sm錸ingom. Tyckte att den bar p ett st鰎re djup 鋘 tv錫n, och jag irriterade mig inte lika mycket p Tris. Bra avslutning!

Annie Arvidson

2014-06-09

Jag tycker, till skillnad fr錸 tidigare kommentatorer, att det h鋜 鋜 den b鋝ta boken i serien. F鰎uts鋑bar? Kanske. Men jag tycker heller inte att det var sj鋖va "sp鋘ningen" som gjorde boken till vad den var. Den h鋜 boken gav mig precis vad jag f鰎v鋘tade mig av den och lite till, och det var vad jag beh鰒de just nu. Fallout-vibbar ger dessutom pluspo鋘g!

Ida Holm閚

2014-05-04

Det h鋜 鋜 typiskt en s錮an serie som g錼 utf鰎 hela v鋑en. Jag gillar inte "uppl鰏ningen", fr鋗st f鰎 att det egentligen inte 鋜 n錱on l鰏ning p problemen och f鰎 att h鋘delserna var v鋖digt f鰎uts鋑bara. Det k鋘ns inte som pusselbitarna passar riktigt, utan bygger upp en sned och ofullst鋘dig bild.

K H

2014-01-29

Borde komma med varningstext...

Carolina E

2013-12-05

Helt klart den svagaste boken i trilogin. B錮e p grund av utebliven sp鋘ning, tr錵iga karakt鋜er och f鰎 att jag inte k鰌er "svaren" p varf鰎 v鋜lden ser ut som den g鰎 f鰎 inv錸arna i staden.

Maria Blomkvist

2013-11-20

Nej, nej, nej! Uppl鰏ningen var inte alls tillr鋍kligt sp鋘nande eller fantasifull och k鋘des som ett ganska stort antiklimax. Jag gillade inte det tudelade ber鋞tarformatet och tyv鋜r var det ganska m錸ga h鋘delser som k鋘des alltf鰎 f鰎uts鋑bara.

emelie .

2013-11-01

Nej, jag blev inte ett dugg f鰎v錸ad av den h鋜 boken heller.

舝ets mest f鰎uts鋑bara trilogi.
Trevlig l鋝ning dock. Trevlig och f鰎uts鋑bar.