Rudberg, Denise

| 2016

Disa börjar snart sitt nya jobb på en reklambyrå. Hon och de två bästa vännerna Simone och Mercedes är Sthlmqueens, ett kompisgäng som hängt ihop i flera år. Väninnorna betyder allt för Disa och livet är för det mesta en fest. Men allt är inte glammigt i hennes liv. Först dyker Theo upp och allt blir bara rörigt. Sedan kommer problemen på löpande band och till slut rämnar fasaden. En gripande och underhållande roman om en vänskap som består när livet rasar och alla andra sviker.

Linda Forslund

2019-05-02

Avkopplande läsning.

Bokdjungeln

2018-06-25

Jag älskar böcker som denna. Man behöver inte tänka och fundera så mycket över det man läser. Det är ett härligt flow och man blir ganska nöjd över att ha lämnat sitt 20-åriga jag. Även bra att sms-lån tas upp och det kan påverka någons framtid. En bra bok för unga vuxna, men passar även de äldre som vill ligga i hängmattan och bara go with the flow.

Tindra Jansson

2018-06-12

Läsvärd och lättläst bok.

Man kommer karaktärerna hyfsat nära och de känns realistiska, samt att boken har en tydlig röd tråd och även får en att tänka till med tanke på de allmänna problem som karaktärerna har i sina privatliv.

A H

2018-02-10

Småtrevlig.

Sara AK

2017-08-03

Jag som själv är 22 år gammal hittade inget i boken att relatera till vilket gjorde att jag aldrig direkt fastnade för boken, utan snarare störde mig på huvudpersonen vid flertal tillfällen. Tycker dock ändå att den får godkänt och jag kommer ge de andra böckerna en chans

Maria Olofsson

2016-08-21

Lättläst och bra, som allt av Denise. Men betyget sänks eftersom det finns så mycket annat av henne som är mycket bättre!

2016-06-15

Betyg: 3,5 av 5.

Jag har läst nästan alla böcker som Denise Rudberg har gett ut. Alla vuxenböcker, och nästan alla ungdomsböcker. Och både dom hon har skrivit själv, och dom hon har skrivit tillsammans med andra.

Gillar henne sätt att skriva lättlästa böcker som känns moderna.

Hennes sex första böcker, två trilogier i chick lit-genren, tyckte jag mycket, mycket om.

Hennes, hittills, fem böcker i elegant crime-genren, tycker jag också mycket om, och det kommer en sjätte bok i serien, i oktober. (Här är en länk till min recension av den femte boken, När klockan slår fem.)

Denise Rudbergs nya bok, Disa, är den första boken i trilogin Sthlm Queens.

Jag tyckte om boken Disa, som är välskriven och lättläst. Men den gav inget djupare intryck hos mig, och jag tyckte kanske inte att den var riktigt lika bra som hennes tidigare böcker. Fast ändå så pass bra att jag kan rekommendera boken för en stunds underhållningsläsning. Och jag vill absolut läsa vidare om dom tre unga kvinnorna i dom kommande två böckerna i serien Sthlm Queens.