Die Vermessung der Welt

Kehlmann, Daniel

| 2005

Flag from de

?Eine literarische Sensation.? (Guardian)

Mit hintergründigem Humor schildert Daniel Kehlmann das Leben zweier Genies: Alexander von Humboldt und Carl Friedrich Gauß. Er beschreibt ihre Sehnsüchte und Schwächen, ihre Gratwanderung zwischen Lächerlichkeit und Größe, Scheitern und Erfolg. Ein philosophischer Abenteuerroman von seltener Phantasie, Kraft und Brillanz.

?Ein großes Buch, ein genialer Streich.? (Frankfurter Rundschau)

Kamali 

2019-05-09

Bisarr och stundom ofantligt roliga dialoger och situationer. Liknar inget annat jag lst. Rekommenderas!

Anna Lindstrm

2014-07-28

Inte s bra som jag hade hoppats. Knner mig lite besviken.

Sara Wendle

2012-08-06

Underhllande, intressant och vlskriven! Tappade dock tempo i slutet.

Ann-Mari Darj

2011-11-29

Underhllande men hoppigt och ganska jobbigt sprk mellan historierna. Hller med om att den inte var vidare mrkvrdig.

Maria Eriksson

2010-10-03

Nej, den hr boken passade inte mig. Jag kom aldrig in i sprket, den frblev ointressant, tyvrr.

Carina Olsson

2010-06-07

Inte riktigt min typ av bok men en trea i betyg fr den, framfrallt fr den hrliga humorn

Nils Thor

2010-05-27

Inget mrkvrdigt med den. En underhllande roman bara.

C L

2010-02-14

Frvnansvrt bra faktiskt! Dialogerna var trixiga att komma in i, men nr man vl hade gjort det, frstod jag meningen med dem! Romanen hade inte fungerat s bra som den gjorde annars! Jag frstod INTE alla matematiska utrkningar och geografiska utforskningar, men dremot samtalen! :) Greajt!

Pia W

2009-10-10

Ovntat bra! Genier eller manlig galenskap, skildra med vme.

Jonas Olsson

2009-09-13

En bok med internationellt mtt!

Lisa N

2009-08-25

Vansinnigt roligt! Man blir frvnad till mos p varannan sida. De verkliga hndelser och personer som verkar bisarra i boken blir vid djupare efterforskningar nnu mer intressanta.

marten l

2009-08-25

Vldigt underhllande och MYCKET god lsning. En av de bttre bckerna de senaste ren.

Samuel Karlsson

2009-08-24

Mrklig bok som jag inte blir riktigt klok p.