Die sechste Nacht

Bryn, Annika

| 2005

Eine Mordserie erschüttert Stockholm, der Rechtsanwalt John Danielsson verschwindet spurlos bei einer Fahrt nach Norrland. Erst als die Polizei einen Spitzel in eine radikale nationalistischen Gruppe einschleust, kommt sie den Tätern auf die Spur. Doch selbst der Undercover-Polizist ahnt nicht, dass John Danielsson in den fünf langen schrecklichen Tagen seiner Gefangenschaft ganz eigene Pläne macht: Erst will er seine Familie in Sicherheit bringen, dann wird er ausgleichende Gerechtigkeit herstellen. In der sechsten Nacht gelingt Danielsson tatsächlich die Flucht - und sofort macht er sich auf die Jagd ... "Annika Bryns Debütthriller 'Die sechste Nacht' katapultiert sie direkt in die höchsten Ränge der Krimiautorinnen!" Falu-Kuriren "Nervenzerreißende Spannung! Ich hoffe, es gibt bald noch mehr von Annika Bryn zu lesen." Västervikstidningen...

2013-06-10

Boken är spännande om än något tjatig. Inte alls lika bra som Morden i Buttle! Men det är mer språket jag gillar med författarinnan. Inte alls så mjäkigt och mesigt språk som många andra kvinnliga deckarförfattare har. Och det är ju alltid något positivt! Nu vill jag läsa bok nr. 2, om den nu går och få tag på, vill säga!

Pia Stendahl

2012-05-16

"Den sjätte natten"är en otäck och spännande läsning.

Boken består av flera trådar som är uppdelade på ett sätt som ger ett bra driv till intrigen. Boken är välformulerad och språket känns rakt och rättframt.

Boken har två nackdelar, den är inte super-originell och vissa delar känns väl tillrätta lagda. Men det gör inte så mycket eftersom spänningen i boken gör att jag ganska fort glömmer mina få kritiska tankar.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

amelina .

2010-06-13

Spännande, men språket - för mycket ord staplade på varandra. Otroliga känslor som personerna upplever i det mest varierande situationer - inte så speciellt trovärdigt.

Anne-Lie Månsson

2009-12-03

Mord på ett antal offentliga personer i Sverige som engagerat sig mot rasism. Nynazism, även bland de poliser som ska utreda morden. Lite segt i början tyckte jag men den tog sig och det blev bra spänning mot slutet.

Karin R-g

2009-08-12

Kändes som om denna bok var skriven av en man.