Dianetik : Utvecklandet av en Vetenskap

Hubbard, L Ron

| 2007

"Den optimala datamaskinen är ett ämne som många av oss har studerat.Man kanske blir en aning förundrad när man först föreställer sig en sådan dator. Men faktum är att maskinen existerar. Det finns miljarder av den i bruk idag, och många, många fler miljarder har tillverkats och använts i det förflutna.Faktum är att du har en. Vi talar nämligen om det mänskliga sinnet."- ur Dianetik - Utvecklandet av en vetenskap, av L. Ron HubbardBoken skrevs och publicerades ursprungligen i nationella tidskrifter för att sammanfalla med utgivandet av "Dianetik: Hur tanken påverkar kroppen". Här finns L. Ron Hubbards egen berättelse om utvecklingsspåret och den två decennier långa resan fram till upptäckten av det Reaktiva sinnet."Utvecklandet av en vetenskap" är den enda bok som innehåller en beskrivning av:- Hur den optimala datamaskinen - sinnet - fungerar.- Hur Ron upptäckte Grundpersonligheten.- Hur...

Marko Hautala

2019-09-16

Good book!

O

Olga Davies

2019-05-21

Underbar helt enkelt! Lättare och snabbare att läsa än Dianetik, men man kan förstå det viktigaste som ligger bakom.

D

David Adams

2019-04-18

Om man vill förstå hur sinnet fungerar är denna bok mycket bra. Den är mycket mer lättläst än Dianetik - Hur tanken påverkar kroppen. Beskrivningen är trovärdigt, men man måste prova själv för att veta!

Sofie Larsson

2014-01-22

Gillade självterapin. Otroligt att människan kan klara så mycket som hon kan.
Kram Sofie

Sofie Larsson

2014-01-22

Gillade självterapin. Otroligt att människan kan klara så mycket som hon kan.
Kram Sofie

Sven Andersson

2014-01-22

Något förenklad kanske - men idén om den egentliga potentialen hos människan är något jag funderat på länge.
Mvh SA

Rolf Andersson

2014-01-22

Enkel och intressant synvinkel på det mänskliga sinnet.
RSA