Dialogues of the dead

Hill, Reginald

| 2002

New Dalziel and Pascoe novel from Britain's finest male crime writer: 'Reginald Hill stands head and shoulders above any other writer of homebred crime fiction' Tom Hiney, Observer

Solveig Andersson

2017-09-04

Talbok storytel, Thomas Bolme läser
Jag har påbörjat min månad på storytel, men är väldigt osäker. Boken är bra, men jag upplever det som ganska svårt att ta in själva innehållet. Pappersböcker är nog ändå att föredra.

2017-07-08

Så bildat, så snillrikt, så humoristiskt! Det hör egentligen inte deckarvärlden till att omfatta alla dessa egenskaper utöver rysliga, grova mord, men Reginald Hill klarar det med elegans. det här är ingen snabbläsning och ibland får man läsa om meningar för att riktigt smaka på orden men det är det värt. Och här är det enligt min mening resan som är målet; avslutningen faller egentligen inte mig i smaken, men vad gör det.

Malin Bredenberg

2017-03-17

Intressant idé, men sättet den var skriven passade inte alls mig. Jag orkade inte ens läsa klart boken.

Tobbe Fransson

2016-02-15

En av hans bästa!

Marc Moore

2013-08-12

Igentligen en fulländad deckare med en intressant story. Kan inte riktigt avgöra vad jag tycker om den, alla är så enormt intellektuella och dialogen känns inte helt trovärdig- vem har tid att tänka ut sådana formuleringar innan man öppnar sin mun!
Han lyckas måla upp distinkta personligheter med några få ord, vilket är en styrka.
Jag ville ha något lättläst innan jag somnade på kvällen och detta var inte det, många personer och högtravande språk. Jag är kluven men tror att jag kommer läsa något av honom någon gång i framtiden.
Största mysteriet för mig är vad Hat ser hos Rye....

Lotta Karlsson

2013-07-07

En riktig bladvändare, får en svag fyra då jag inte riktigt gillade slutet...det saboterade helhetsintrycket. Men helt klart blir det fler Hill böcker för mig.

Pia Stendahl

2013-05-21

Det är riktigt trist att Reginald Hill aldrig mer kommer att skriva några fler Dalziel och Pascoe-böcker. Det är en författare som jag kommer att sakna.

Reginald Hill skrev med en krispighet och skärpa som sticker ut bland andra deckarförfattare. Vid sidan av detta är det karaktärsbeskrivningarna och framför allt de finurliga mordgåtorna som var författarens styrka.

Författaren har en mörk och lite annorlunda humor i sina böcker och det är en typ av humor som jag verkligen uppskattar.

Hill brukar ha spännande och intressanta upplösningar på sina böcker men "De dödas samtal" överraskar än mer. Slutet hade jag aldrig kunnat gissa mig till. Varken själva upplösningen eller mellan vilka och var de sista replikerna i boken sker.

Jag gillar själva upplösningen men det finns annat i slutet som jag finner något underligt och annorlunda (vill inte avslöja för mycket och därför blir det kanske lite kryptiskt).

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.