Dialogues of the dead

Hill, Reginald

| 2002

New Dalziel and Pascoe novel from Britain's finest male crime writer: 'Reginald Hill stands head and shoulders above any other writer of homebred crime fiction' Tom Hiney, Observer

Solveig Andersson

2017-09-04

Talbok storytel, Thomas Bolme lser
Jag har pbrjat min mnad p storytel, men r vldigt osker. Boken r bra, men jag upplever det som ganska svrt att ta in sjlva innehllet. Pappersbcker r nog nd att fredra.

2017-07-08

S bildat, s snillrikt, s humoristiskt! Det hr egentligen inte deckarvrlden till att omfatta alla dessa egenskaper utver rysliga, grova mord, men Reginald Hill klarar det med elegans. det hr r ingen snabblsning och ibland fr man lsa om meningar fr att riktigt smaka p orden men det r det vrt. Och hr r det enligt min mening resan som r mlet; avslutningen faller egentligen inte mig i smaken, men vad gr det.

Malin Bredenberg

2017-03-17

Intressant id, men sttet den var skriven passade inte alls mig. Jag orkade inte ens lsa klart boken.

Tobbe Fransson

2016-02-15

En av hans bsta!

Marc Moore

2013-08-12

Igentligen en fullndad deckare med en intressant story. Kan inte riktigt avgra vad jag tycker om den, alla r s enormt intellektuella och dialogen knns inte helt trovrdig- vem har tid att tnka ut sdana formuleringar innan man ppnar sin mun!
Han lyckas mla upp distinkta personligheter med ngra f ord, vilket r en styrka.
Jag ville ha ngot lttlst innan jag somnade p kvllen och detta var inte det, mnga personer och hgtravande sprk. Jag r kluven men tror att jag kommer lsa ngot av honom ngon gng i framtiden.
Strsta mysteriet fr mig r vad Hat ser hos Rye....

Lotta Karlsson

2013-07-07

En riktig bladvndare, fr en svag fyra d jag inte riktigt gillade slutet...det saboterade helhetsintrycket. Men helt klart blir det fler Hill bcker fr mig.

Pia Stendahl

2013-05-21

Det r riktigt trist att Reginald Hill aldrig mer kommer att skriva ngra fler Dalziel och Pascoe-bcker. Det r en frfattare som jag kommer att sakna.

Reginald Hill skrev med en krispighet och skrpa som sticker ut bland andra deckarfrfattare. Vid sidan av detta r det karaktrsbeskrivningarna och framfr allt de finurliga mordgtorna som var frfattarens styrka.

Frfattaren har en mrk och lite annorlunda humor i sina bcker och det r en typ av humor som jag verkligen uppskattar.

Hill brukar ha spnnande och intressanta upplsningar p sina bcker men "De ddas samtal" verraskar n mer. Slutet hade jag aldrig kunnat gissa mig till. Varken sjlva upplsningen eller mellan vilka och var de sista replikerna i boken sker.

Jag gillar sjlva upplsningen men det finns annat i slutet som jag finner ngot underligt och annorlunda (vill inte avslja fr mycket och drfr blir det kanske lite kryptiskt).

P www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.