Diabolic

Kincaid, S. J.

| 2016

Nydanande sci-fi med universums hårdaste hjältinna Diaboler är hänsynslösa. Diaboler är livsfarliga. Inte ett spår av mänsklighet återstår hos dem. Eller?Nemesis är en Diabol, en varelse med mänskligt utseende, mänskligt DNA, men manipulerad och programmerad till att bara bry sig om sin ägares välmående. I Nemesis fall är det Sidonia, dottern i en av galaxens högst uppsatta familjer. Flickorna växer upp sida vid sida - den ena människa, den andra livvakt.Men så kräver kejsaren Sidonias närvaro i det kejserliga palatset, som ett sätt att utpressa hennes pappa. Det enda sättet för Nemesis att skydda Sidonia nu, är att ta hennes plats. Omgiven av korrupta politiker och bortskämda rikemansbarn måste hon lära sig att se ut och uppföra sig som en fin dam. En svår uppgift, när man är framavlad för att döda.Men när rymdimperiet hotar att falla sönder upptäcker Nemesis att hon trots allt har en human...

Jag som aldrig läst en Sci-Fi-bok förut trodde inte jag skulle gilla denna. Men tvi så fel jag fick. Fast från första sidan! Man får klara bilder i huvudet om hur allt och alla ser ut, vilket gör att man dras mer med i boken. Denna bok innehåller allt och om du ska läsa en Sci-Fi-bok i år, se till att det blir denna. Jag har i alla fall blivit sugen på att läsa mer böcker i samma genre nu.

2017-05-17

Redan när jag såg omslaget på den här så blev jag lockad (jag älskar fjärilar) och när jag läste vad den handlade om så förstod jag att den här boken måste jag bara läsa. Galaxer, politiska intriger och genmanipulerade varelser är ju bara så lockande. Läs mer på min blogg

2017-02-10

Diabolen Nemesis blir programmerad att försvara Sidonia, dotter i en av galaxens förnämsta familjer. Jag var skeptisk till denna bok först, då jag inte är så förtjust i sci-fi. Men blev positivt överraskad av den. Boken var spännande och det är en väldigt intressant historia. Gillar man denna typ av bok är det en fullpott 🌟Tror den skulle bli spännande som film! Den är beställd till jobbet på vårt gymnasiebibliotek , där jag tror den blir mycket populär!

2016-12-30

😀