Dexter Olsson Adventures - Marias kockskola

Wiander, Michael

Årets bästa kokbok för barn! Laga maten från Dexter Olsson böckerna! "VI ÄLSKAR DEN! En kokbok med massor av goda och härliga recept. Den är rolig och lärorik för både unga och gamla! Recepten kopplas till intressant kuriosa och fakta om rätternas ursprung och historia som tar läsaren till många delar av världen. Och, nästan bäst av allt, tillbaka till Dexter Olssons underbara äventyr. Äntligen dags att laga sina egna favoriträtter ur serien" Jalna & Martin Linnér @litematochenbok, betyg 5/5I Marias kockskola får du bland annat lära dig att laga morfars favoriträtt jambalaya, Marias pasta pomodoro och den marängsviss som fick Svarthattarna på fall ... Lär dig hemligheten bakom Dexters chokladbollar, morfars stora kanelbullar och mycket annat som t.ex: - Kreolsk matlagning.- Amerikansk presidentglass. - Hemlagade munkar. I Marias kockskola presenteras...

Jag gillar boken! Jag gillar verkligen att det är en liten berättelse i kokboken. Jag gillar även att det är lite historia om recepten i boken. Jag tycker att recepten är väldigt bra beskrivna och det är enkelt att följa. Jag har inte lagat något recept ännu men jag är väldigt sugen på att laga Jambalaya och Pasta pomodoro. Det ska bli kul att testa!
En väldigt rolig kokbok som är enkel för barn.

Nicke

Jätterolig och spännande bok!

Rolig, fängslande & enkel!

Att få barnen att laga mat funkar inte så ofta men när de har en kokbok som är deras som de kan slå upp saker i då händer det grejer.

Denna fina kokbok som heter Marias kockskola har skaparna Dexter, Michael Wiander och Peter Jonsson gjort. Karaktärerna är med i boken, det finns recept och historien om själva bakverket eller maträtten. Både Gustav och Philip gillar det och nu hör jag deras vänner berätta vart glassen eller chokladbollarna faktiskt kommer ifrån på riktigt. Vi har inte hunnit testa alla recept än men hoppas på sikt göra det. Det är en fin bok som passar bra som present.

Några av recepten kanske faller den vuxne mer i smaken (apelsin i chokladbollar) men recepten kan anpassas efter barnet.