DEVIL'S FEATHER

Walters, Minette

| 2005

When 5 women are brutally murdered in Sierra Leone, Reuter's correspondent, Connie Burns, questions the arrest of 3 rebel soldiers for the crimes. No one listens. In the wake of a vicious civil war that saw hundreds of thousands killed and displaced, the rape and murder of women is of little consequence. Connie believes a foreigner is responsible.

Henrik Fogelberg

2017-04-17

Det var länge sedan jag läste något av Minette Walters, men nu råkade jag få den här boken i min hand och den var ju inte så dum!

De första 3/4 är riktigt bra - en psykologisk spänning och krypande obehag utan att så mycket händer. Tyvärr blir den sämre mot slutet. När upplösningen närmar sig förvandlas den till en mer ordinär actionbok, visserligen med Girl Power. Jag tycker dessutom att hon skulle ha hållit sig till huvudhistorien i boken och utvecklat den mer. Bokens stora bok känns lite otydlig och jag får inte riktigt veta vem han är, förutom att den är en läskig figur. I stället är det två helt olika saker som skall lösas mot slutet och det tycker jag är en miss.

Betyget blir en stark fyra för de första 3/4 och en trea för slutet.

Lillemor Saxfors

2014-03-30

Mycket bra och spännande bok.

2013-06-05

Välskriven men ganska så seg och långdragen!

Inger Mårtenson

2011-12-07

Jag läste den på engelska men den var inte så bra. Jag läste till kap 16 så gick jag över till ett svenskt exemplar men jag läste bara till kap 21 Den blev inte bättre.

2010-08-01

Hörde inte klart. Tyckte den var rörig.