Devenir

Obama, Michelle

Blev bara några kapitel när jag började med den för något år sedan..

Gunilla Norström

2020-12-01

Så intressant att få en inblick i livet som "first lady". HÄr kommer Michelles historia och inte Obamas. Rekommenderar den till alla som gillar att få inblick i andras liv.

Angie J

2020-11-16

Så intressant läsning som verkligen ingjuter känslan av att allt är möjligt och att man kan klara allt man vill.

Therese

2020-05-17

Mycket viktig och otroligt välskriven historia. Boken är spännande och intressant rakt igenom och tappar aldrig flödet. Mitt intryck av Michelle Obama efter att ha läst den här boken är att hon är en mycket smart, jordnära och kärleksfull människa som bryr sig om andra. Jag blir imponerad av denna kvinna samtidigt som jag förfasas över all egoism, idioti och rasism som finns i världen.

Innan jag läste boken själv gick jag genom en del recensioner där de uttryckt att andra halvan var det bästa i boken (delen som till stor del handlar om livet i vita huset). Visserligen var det verkligen intressant, men jag vill själv påstå att jag njöt mest av första halvan. Hennes sätt att måla upp sina minnen och upplevelser är så bra och välskrivna. Det var häftigt att få följa hennes uppväxt och se en annan sida av kvinnan än den man sett offentligt innan. Jag tyckte mycket om den här boken.

Julia Grahn

2020-04-04

Kan inte vara bättre

Malin Brilioth

2019-12-02

Visserligen tillrättalagd och politiskt korrekt men med en djup insikt om vad en människa behöver för att växa.

Malin R

2019-09-23

Vår senaste bokcirkelbok var "Min historia" av @michelleobama - en självbiografi som spänner från barndomen till dess att familjen lämnade Vita Huset. Den är skriven så att man får känslan av att hon sitter bredvid och berättar vilket funkar bra i sammanhanget. 🙂 Boken är väldigt intressant och vi tyckte om den allihop - även om översättningen kan ha hanterats liiite bättre. 😏 "Optics" ska inte alltid översättas med "optik", till exempel... 🤗

Catrin ....

2019-09-23

...

Stina

2019-08-28

Intressant och välskriven bok. Jag hade gärna läst dubbelt så många historier från Michelle's liv både före och efter att Barack blev president. Hon beskriver hur det var att växa upp som mörkhyad i områden där alla vita familjer flyttar ifrån och hur det var att bli det första mörkhyade presidentparet, med hårdare krav från omgivningen på grund av deras hudfärg - något som är viktigt att belysa och ändra på!

Emilia Tallberg

2019-05-13

Henrik Johansson

2019-04-24

En spännande inblick i den omställning det måste vara att gå från att vara en egen person med en egen karriär till att i detta fall bli sin mans fru. Tycker att den utmaningen beskrivs bra och tänkvärt.

Jan Banan

2019-03-25

En bra biografi där andra halvan av boken intresserar mig mest, den delen där hon berättar om tiden i Vita huset.

Sarah

2019-02-06

älskar denna kvinnan

Sarah

2019-01-27

Väldigt intressant o välskriven. Personlig o med kul fakta

Bianca Kallai

2018-12-05