Ödets trådar

Kampås, Ingrid

Maria är ute och reser i Peru. Kvällarna är kvalmiga och dagarna är fruktansvärt varma, men ibland går inget upp emot lite temperatur. I alla fall i jämförelse med det bistra klimatet hemma i Sverige. Men snart blir det mer än bara flanerande för Maria. Hon blir nämligen indragen i en mystisk kriminell härva där flera av hennes bekanta visar sig vara inblandade. Och mitt i härvan finns ett barnhem med ovanligt utsatta barn. Maria bestämmer sig för att gå till botten med mysteriet, kosta vad det kosta vill! Ingrid Kampås är en svensk författare av romaner och deckare. Hon skriver gärna historiska romaner.

2019-05-29

Helt okej men inte mer

2019-03-14

Ytterligare en kortroman av Ingrid Kampås och åter igen en fantastiskt bra, välskriven och spännande sådan av Kampås. Det här är en spännande äventyrsroman som utspelar sig i Peru och den är så välskriven och engagerande att det kändes som om jag var där på plats tillsammans med Maria, Stefan, Esmeralda, Juan, Kobi och de andra. Egentligen tycker jag inte om e-böcker, så jag hoppas att den här liksom de andra kanske kommer att komma som samling i en tryckt bok så småningom. Jag kan riktigt varmt rekommendera den här pärlan!
Toppbetyg!