Detaljerna

Genberg, Ia

| 2022

"Vi lever så många liv inuti våra liv, mindre liv med människor som kommer och går, vänner som försvinner, barn som växer upp, och jag förstår aldrig vilket av mina liv som är själva ramen."En kvinna ligger nedbäddad i feber när några människor ur hennes förflutna står framför henne igen.   Detaljerna är en roman med fyra porträtt och tusen detaljer, skriven med den noggranna blicken på allt, om det upphittade kärleksbrevet i en tummad pocketbok, om samtalen på nattliga hustak, om att välja rätt klänning till millennieskiftet och om relationerna som bara fortsätter långt efter att de tagit slut."Sveriges minst hyllade stora författare" - Victor Malm, Expressen "Svensk mästare i att skriva rolig dialog" - Malte Persson

Bra

Fyra personer porträtteras genom berättarjaget.
Eller- berättarjaget formas av fyra personer. Vi är våra relationer.
Själv blir jag mest nyfiken på författaren.

Bitvis helt fantastisk! Framförallt den sista delen, om mamman.
Som någon annan skrev, jag tror att jag behöver lyssna/läsa igen.

Det vackraste jag läst på länge. Helt golvad.

Gillar den jättemycket. Får lite samma känsla som när jag en gång i tiden läste Maken. Fina porträtt av unga människor som stannar kvar. Skriven med ett härligt språk som fick mig att fastna direkt.

Lars B.

Fullständigt mästerlig.

Henrik Johansson

2022-03-15

Riktigt vacker och lite vemodig. Fyra porträtt som definierar en människa får en att fund era på som formar en egentligen.