Det susar i säven

Grahame, Kenneth

| 1989

CD-bok Speltid: 7 tim 15 min Uppläsare: Peter Harryson Det susar i säven är en riktig klassiker! Här möter vi den blyga, lite trögtänkta Mullvaden, den påhittiga och modiga Vattenråttan, den barska Grävlingen och den självupptagna och oförbätterliga Paddan. Det är en härlig, rolig och alldeles speciell saga för stora och små. Från början var Det susar i säven en serie godnattsagor som författaren berättade för sin son. Boken publicerades redan 1908 och blev genast en bestseller. Den kom för första gången i svensk översättning 1932. Boken har också filmatiserats, den har spelats på teatrar runt om i världen, bland annat på Stockholms Stadsteater, med Peter Harrysson i rollen som Paddan, så vem är mer lämpad än han att läsa denna underbara ljudbok?

4ab Fridlevstad

2021-09-27

den var bra för att padda kan inte sluta att köra bilar och sådant

Sanna Carlborg

2013-07-18

Jag tycker att den här boken var så himla TRÅKIG. Kanske hade den blivit lite fin om jag läst den högt för mig själv på fisförnäm brittisk engelska eller om jag haft lite barndomsbakgrund. Men djuren är inte kul liksom, de är precis som riktigt medelmåttiga men labila vuxna människor... Dessutom är dosen naturbeskrivningar nästan dödlig.

Anna Nyman

2012-07-28

Visst är den mysig på ett sådär brittiskt dricka-te-och-äta-scones-framför-brasan-vis, och kanske hade jag tyckt annorlunda om jag läst den som barn eller för ett barn. Men som det är nu är den helt enkelt lite, lite för tråkig.

Marianne Kronberg

2010-12-30

Bra bok, men det finns en obehaglig gammaldags klassmoral under ytan - de fattiga hålls på sin plats, och det är skillnad på folk och folk osv.

Elis

2010-11-01

den är rolig och herr padda är lika knasig som min pappa Thomas Karlsen.