Det som göms i snö

Första boken efter populära Hammarbyserien är en psykologisk thriller med gastkramande intrig och fullständigt oväntade vändningar.Ett otroget kärlekspar sätter sig i bilen för att hitta en avskild mötesplats. En ung, vilsen kvinna får oväntat lift av en främling. En man kör för fort på de snötäckta vägarna. Alla inblandade har passerat samma ravin. Men bara en har kört någon av vägen, bara en har lämnat någon att dö.   Från att inte ha känt till varandra knyts de samman av en eskalerande våldsspiral, och fastän ingen av dem känner till hela bilden är det ändå någon som vet tillräckligt för att berätta historien.    Det som göms i snö är en oförutsägbar psykologisk thriller, där ingenting är vad det ger sig ut för att vara. Skuld, hat och destruktivitet är det bränsle som driver berättelsen framåt, och i fjärran hägrar hämndens ljuva eufori.CARIN GERHARDSEN...

Helt okej, Men Hammarbyserien är bättre med högre klass. Rätt förutsägbar ang förövaren och varför, men underhållning för stunden. Lättläst.

Jag är ett stort fan av Carin Gerhardsens Hammarby-serie och har alla i serien, ståendes i min bokhyllan. Blev väldigt glad när jag såg att Carin äntligen skulle komma med en ny bok! Det som göms i snö är väldigt olik Hammarby-serien till handling sett. Men det som förenar är Carins känsla för att berätta en historia som fängslar. Denna lyckas med ett antal oväntade vändningar och ända in på slutet hålls jag på halster med hur det egentligen ligger till. Jag gillar den här typen av historier, där inget är som det först verkar! Även om det inte är någon super-action rakt igenom, så har den ett driv framåt som gör att jag bara vill läsa lite till. Och lite till... Halva natten i natt ägnades åt denna bok! Nu hoppas jag att tiden går fort tills nästa bok kommer!

Äntligen tillbaka efter sin Hammarbyserie. Detta är en spännande bok från första till sista sidan.

Spännande, fascinerande och välskriven!

Betyg: 4,5 av 5.

Carin Gerhardsen är en av mina favoritförfattare. Jag har tyckt väldigt mycket om alla åtta böckerna i hennes Hammarbyserie. Här är länkar till mina recensioner av alla böckerna, i den ordning dom har getts ut: Pepparkakshuset, Mamma, pappa, barn, Vyssan lull, Helgonet, Gideons ring, Hennes iskalla ögon, Tjockare än vatten och Falleri fallera falleralla.

Hammarbyserien är ju kriminalromaner/polisromaner. Men Det som göms i snö är mer av en psykologisk thriller. Och fast den är helt olik författarens tidigare böcker, så är den precis lika bra.

Boken är väldigt spännande, är helt oförutsägbar, och har vändningar som jag inte alls hade räknat med. Den är välskriven, lättläst, stundtals gripande, och den är mycket svår att lägga ifrån sig.

Jag rekommenderar varmt boken, till alla som tycker om välskrivna psykologiska thrillers. Och jag hoppas på fler böcker i liknade stil av Carin Gerhardsen.