Det som göms i snö

NOMINERAD TILL ÅRETS BÄSTA KRIMINALROMANFörsta boken efter populära Hammarbyserien är en psykologisk thriller med gastkramande intrig och fullständigt oväntade vändningar.Ett otroget kärlekspar sätter sig i bilen för att hitta en avskild mötesplats. En ung, vilsen kvinna får oväntat lift av en främling. En man kör för fort på de snötäckta vägarna. Alla inblandade har passerat samma ravin. Men bara en har kört någon av vägen, bara en har lämnat någon att dö.   Från att inte ha känt till varandra knyts de samman av en eskalerande våldsspiral, och fastän ingen av dem känner till hela bilden är det ändå någon som vet tillräckligt för att berätta historien.    Det som göms i snö är en oförutsägbar psykologisk thriller, där ingenting är vad det ger sig ut för att vara. Skuld, hat och destruktivitet är det bränsle som driver berättelsen framåt, och i fjärran hägrar...

Jag har väntat så länge på något nytt från Carin Gerhardsen. När jag såg att Det som göms i snö var på väg så blev jag eld och lågor. Äntligen! Och en thriller skulle det vara, dessutom en psykologisk. En av mina favoritgenrer av en av mina favoritförfattare. Hur skulle det gå? Den korta versionen är att det gick bra, den längre kommer här. min blogg

Anita H

Det som göms i snö av Carin Gerhardsen
________________________
Denna bok är inte vad jag förväntade mig från början. Den är bättre!! Den börjar som en vanlig bok, men sen blir den galen, på ett bra sätt självklart!
En olycka, flera olika perspektiv kring den. Stora händelser som krockar med varandra - man kastas tillbaka i tiden och man försöker förstå vad var det som hände egentligen den dagen för 4 år sedan. Många trådar i början som man kan uppleva jobbiga, men som i slutet knyts samman på ett profesionellt sätt. Vem berättar? Vem är ond vem är god? Vem kan lita på vem?
Boken är väldigt spännande och jag fångar mig själv flera gånger att bläddra tillbaka i boken till stycken jag redan läst, eftersom det känns som om jag måste läsa mellan raderna att förstå. På ett bra sätt igen! Den är oföutsägbar, med stora vändningar som man inte alls kan se komma. Ända till slutet har Carin hållit mig på halster med att egentligen veta hur det ligger till!! Olikt hennes Hammarbyserie men helt klart superbra skrivet! Läs den! Jag rekommenderar den varmt!

Lyssnade inte klart.

Helt okej, Men Hammarbyserien är bättre med högre klass. Rätt förutsägbar ang förövaren och varför, men underhållning för stunden. Lättläst.

Jag är ett stort fan av Carin Gerhardsens Hammarby-serie och har alla i serien, ståendes i min bokhyllan. Blev väldigt glad när jag såg att Carin äntligen skulle komma med en ny bok! Det som göms i snö är väldigt olik Hammarby-serien till handling sett. Men det som förenar är Carins känsla för att berätta en historia som fängslar. Denna lyckas med ett antal oväntade vändningar och ända in på slutet hålls jag på halster med hur det egentligen ligger till. Jag gillar den här typen av historier, där inget är som det först verkar! Även om det inte är någon super-action rakt igenom, så har den ett driv framåt som gör att jag bara vill läsa lite till. Och lite till... Halva natten i natt ägnades åt denna bok! Nu hoppas jag att tiden går fort tills nästa bok kommer!

Evasbokhylla

2018-10-04

Äntligen tillbaka efter sin Hammarbyserie. Detta är en spännande bok från första till sista sidan.

Spännande, fascinerande och välskriven!

2018-09-25

Betyg: 4,5 av 5.

Carin Gerhardsen är en av mina favoritförfattare. Jag har tyckt väldigt mycket om alla åtta böckerna i hennes Hammarbyserie. Här är länkar till mina recensioner av alla böckerna, i den ordning dom har getts ut: Pepparkakshuset, Mamma, pappa, barn, Vyssan lull, Helgonet, Gideons ring, Hennes iskalla ögon, Tjockare än vatten och Falleri fallera falleralla.

Hammarbyserien är ju kriminalromaner/polisromaner. Men Det som göms i snö är mer av en psykologisk thriller. Och fast den är helt olik författarens tidigare böcker, så är den precis lika bra.

Boken är väldigt spännande, är helt oförutsägbar, och har vändningar som jag inte alls hade räknat med. Den är välskriven, lättläst, stundtals gripande, och den är mycket svår att lägga ifrån sig.

Jag rekommenderar varmt boken, till alla som tycker om välskrivna psykologiska thrillers. Och jag hoppas på fler böcker i liknade stil av Carin Gerhardsen.