Det som göms i snö

NOMINERAD TILL ÅRETS BÄSTA KRIMINALROMANFörsta boken efter populära Hammarbyserien är en psykologisk thriller med gastkramande intrig och fullständigt oväntade vändningar.Ett otroget kärlekspar sätter sig i bilen för att hitta en avskild mötesplats. En ung, vilsen kvinna får oväntat lift av en främling. En man kör för fort på de snötäckta vägarna. Alla inblandade har passerat samma ravin. Men bara en har kört någon av vägen, bara en har lämnat någon att dö.   Från att inte ha känt till varandra knyts de samman av en eskalerande våldsspiral, och fastän ingen av dem känner till hela bilden är det ändå någon som vet tillräckligt för att berätta historien.    Det som göms i snö är en oförutsägbar psykologisk thriller, där ingenting är vad det ger sig ut för att vara. Skuld, hat och destruktivitet är det bränsle som driver berättelsen framåt, och i fjärran hägrar...

Helena Rasmusson

2019-07-04

Tyckte den var seg & lite konstig i början & många olika personer att hålla reda på, men efter ett tag kom jag in i historien & den vävdes ihop på ett mycket bra sätt. Hade svårt att lägga den ifrån mig på slutet! Klart läsvärd!

Karin Johansson

2019-06-01

Älskade författarens Hammarbyserie. Att läsa denna pratiga deckare gjorde mig bara på dåligt humör då egentligen ingenting händer.

A Bookaholic Swede

2019-05-01

Det som göms i snö är en spännande bok som påminner mig om Harlan Coben eller Linwood Barclays böcker i och med att så mycket händer som man absolut inte förväntar sig. Om det är något jag uppskattar så är det böcker som upprepande gånger överraskar mig och det gör sannerligen Det som göms i snö. Och som så ofta när det gäller thriller som denna bok så är det svårt att recensera då jag inte vill avslöja för mycket. Men jag vill verkligen belysa faktumet att inget är som man tror när man börjar läsa boken. Att ens uppfattningen hela tiden ändras ju mer man får reda på angående trafikolyckan samt de inblandade i den. Jag lyckades räkna ut själva twisten i slutet, men annars var det mycket som skedde som tog mig med överraskning.

Det som göms i snö är den första boken jag har läst av Carin Gerhardsen. Jag är verkligen imponerad över berättelsen och jag ser fram emot att läsa fler böcker av henne.

Sara Höglund

2019-04-22

Jennie W

2019-04-01

Fantastiskt bra, spännande och välskriven! Älskar Carin Gerhardsens böcker!

Linda Lasu

2019-04-01

Så nära amerikanskt som svenskt kan bli. Denna gillade jag verkligen!

ElinsBokhylla

2019-03-27

Det Som Göms i Snö bjuder på många olika perspektiv som jag tyckte var riktigt uppfriskande, dels att man fick läsa ur flera olika karaktärers perspektiv det tycker jag om, det kändes som att man var med just den karaktären och upplevde allt som hen upplevde. Jag tyckte även om att man fick se inslag från nyhetsartiklar och dödsannonser.
För mig var den en bok som fick mig att tänka, vad jag trodde skulle ske och vem som var ansvarig för händelserna ändras under hela boken. När jag läste en sida var jag fast besluten om vem som var gärningsmannen för att sedan på sidan efter ändra mig totalt och det är sådana böcker som jag verkligen älskar, det oförutsägbara som gör att man aldrig riktigt vet. Dock var jag mer än säker i andra delen av boken vem gärningsmannen var, och jag hade rätt!

Sammanfattningsvis så är Det Som Göms i Snö av Carin Gerhardsen en spännande och bra bok med många tvistar och överraskningar som gör att man får fundera riktigt hårt under tiden som man läser. Bokens handling är fylld med oförutsägbarheter vilket jag verkligen gillar, en del stycken fick jag läsa om några gånger för att riktigt förstå men det gjorde jag med glädje eftersom det bara gjorde att jag förstod boken ännu mer.
Det är något med boken som jag inte riktigt kan sätta fingret på, jag vet inte om det är en känsla, en åsikt eller vad det är. Men något är det.. något som jag inte har känt efter någon annan bok som jag har läst. Får se om jag kanske kan sätta fingret på det en dag.

Jenny Kyllergård

2019-01-14

Karolin L

2018-12-31

Jag tycker denna bok var väldigt lättläst men ändå inte infantil eller dålig. Gerhardsen väljer ett nytt grepp och det var väldigt intressant att följa de olika personerna och vändningarna i berättelsen. Perfekt för julledigheten, jag sträckläste den på en dag.

2018-12-08

Jag har väntat så länge på något nytt från Carin Gerhardsen. När jag såg att Det som göms i snö var på väg så blev jag eld och lågor. Äntligen! Och en thriller skulle det vara, dessutom en psykologisk. En av mina favoritgenrer av en av mina favoritförfattare. Hur skulle det gå? Den korta versionen är att det gick bra, den längre kommer här. min blogg

A H

2018-12-06

Maja Dukic

2018-11-13

Det som göms i snö av Carin Gerhardsen
________________________
Denna bok är inte vad jag förväntade mig från början. Den är bättre!! Den börjar som en vanlig bok, men sen blir den galen, på ett bra sätt självklart!
En olycka, flera olika perspektiv kring den. Stora händelser som krockar med varandra - man kastas tillbaka i tiden och man försöker förstå vad var det som hände egentligen den dagen för 4 år sedan. Många trådar i början som man kan uppleva jobbiga, men som i slutet knyts samman på ett profesionellt sätt. Vem berättar? Vem är ond vem är god? Vem kan lita på vem?
Boken är väldigt spännande och jag fångar mig själv flera gånger att bläddra tillbaka i boken till stycken jag redan läst, eftersom det känns som om jag måste läsa mellan raderna att förstå. På ett bra sätt igen! Den är oföutsägbar, med stora vändningar som man inte alls kan se komma. Ända till slutet har Carin hållit mig på halster med att egentligen veta hur det ligger till!! Olikt hennes Hammarbyserie men helt klart superbra skrivet! Läs den! Jag rekommenderar den varmt!

2018-10-14

Helt okej, Men Hammarbyserien är bättre med högre klass. Rätt förutsägbar ang förövaren och varför, men underhållning för stunden. Lättläst.

Evasbokhylla

2018-10-04

Äntligen tillbaka efter sin Hammarbyserie. Detta är en spännande bok från första till sista sidan.

Spännande, fascinerande och välskriven!

2018-09-25

Betyg: 4,5 av 5.

Carin Gerhardsen är en av mina favoritförfattare. Jag har tyckt väldigt mycket om alla åtta böckerna i hennes Hammarbyserie. Här är länkar till mina recensioner av alla böckerna, i den ordning dom har getts ut: Pepparkakshuset, Mamma, pappa, barn, Vyssan lull, Helgonet, Gideons ring, Hennes iskalla ögon, Tjockare än vatten och Falleri fallera falleralla.

Hammarbyserien är ju kriminalromaner/polisromaner. Men Det som göms i snö är mer av en psykologisk thriller. Och fast den är helt olik författarens tidigare böcker, så är den precis lika bra.

Boken är väldigt spännande, är helt oförutsägbar, och har vändningar som jag inte alls hade räknat med. Den är välskriven, lättläst, stundtals gripande, och den är mycket svår att lägga ifrån sig.

Jag rekommenderar varmt boken, till alla som tycker om välskrivna psykologiska thrillers. Och jag hoppas på fler böcker i liknade stil av Carin Gerhardsen.