Det som andra inte ser

Brookes, Al

| 2016

När Claire var sexton år blev hon lurad att hjälpa sin mamma att ta livet av sig. Tio år senare använder hon skogen som tillflyktsort, sin mammas brev som orakel och sin pappas ordbok som referens för att förstå sig på verkligheten. Hittills har hon klarat sig bra på egen hand, men när det förflutna tränger sig på behöver hon någon."Jag tror att det skulle räcka om en enda person verkligen kände mig. Om en enda person visste att jag tänker konstiga tankar. Att jag ser saker som jag inte borde se."Och det är dig hon behöver."Nu får du vara Claire, så ser jag på."Ni byter perspektiv. Nu är det dig berättelsen handlar om. Hur du åker fast för snatteri och döms till samhällstjänst. Förtrollande, förlamade Evie som du får i uppdrag att besöka. Hemligheterna som viskar bakom väggarna i hennes egendomliga gamla hus. Och vad som händer när skalet mellan dåtiden och nutiden börjar...

Inger Hoppe

2017-12-17

En bok som berör! Fint språk och en balans mellan känt och okänt. Rekommenderas varmt!

Fantastisk bok som är både lättläst men "ändå" har ett språk som inte är banalt. Den lämnade mig väldigt berörd och är en av de där som sätter sina spår. Läs den du kommer inte ångra det!

Sofie Loberg

2017-12-17

Välskriven underhållande bok som får en att tänka till. Väldigt läsvärd

Sara Norrby Wallin

2017-12-15

Vissa bra böcker har sin egen unika stämningston, så är det med Det som andra inte ser. Den har sin egen magi som sitter kvar långt efter att boken är utläst. Dessutom viker handling och relationer flera gånger av i helt andra riktningar än vad jag har gissat längs vägen. Vi läste boken i vår bokcirkel, där favoritböckerna ofta är de vi har minst att säga om efteråt. Så var det inte med Det som andra inte ser. Vi hade kunnat prata länge till om den boken.

Andréa Lindborg

2017-12-12

En fantastiskt fin bok för hela känslospektrat, en riktig bladvändare.

Lisa Moraeus

2017-10-25

Det här är en vacker och sällsam bok om livet, döden och vad vi egentligen vet om oss själva och om våra närmaste. Om att göra val och ta konsekvenserna av de valen, om vad som är sant och vem som talar sanning. Och om skönheten i det lilla, i mossan i skogen och regndropparna i spindelväven.