Det sargade landet : Den andra krnikan om Thomas Covenant. Frsta boken

Donaldson, Stephen

| 1994

Thomas Covenant ppnar gonen och blickar in i en azurbl himmel med en frunderlig sol i zenit. Blodssekten, den hjda offerkniven och Linden Avery, lkaren som kom fr att hjlpa honom, var allt detta en drm? Med frfran inser han var han r: Kevinsvakt! S ser han Linden ligga medvetsls bredvid sig. Hon r med honom i Landet. Tio r har gtt p jorden sedan Thomas Covenant senast var i Landet. Men hr har eoner svunnit hn. Nu hrskar furst Nid, och fr sin slutliga seger behver han Covenant och hans ring av vitguld. versttning Ylva Spngberg

Izabela Horn

2015-01-14

10 r har gtt och Thomas Covenant r tillbaka i Landet, men dr gr tiden fortare och Thomas upptcker att 3000 r har gtt, allt i Landet r frndrat, alla han knner r dda och det vrsta r att hela Landet lider oerhrd smrta.
Detta r frsta boken i andra krnikan om Thomas Covenant, den Klentrogne , frsta krnikan bestod av tre bcker och andra krnikan bestr av tre bcker.
Detta r en jtte bra fantasi serie med en hjlte som inte bestr av dla egenskaper utan r mnsklig med mnga svagheter.
Jag har lst den p svenska