Det perfekta offret

Roberts, Nora

| 2024

Ny roman frn romancedrottningen Nora Roberts!Morgan Albright har egentligen inte tid att dejta, men ger till slut vika fr Luke, den flirtiga killen i baren dr hon jobbar. Kort drefter upptcker hon att ngon brutit sig in i huset som hon delar med vnnen Nina. P golvet ligger Nina dd.Den fruktansvrda sanningen r att Morgan sjlv har slppt in monstret: ?Luke? visar sig vara en efterlyst bedragare och seriemrdare. Nina var inte hans vanliga typ. Men det r Morgan.Utblottad flyr Morgan till sin mammas och mormors hem i Vermont. Hon kmpar fr att bygga upp sitt liv, hantera sorgen och vga slppa in vnskap ? och krlek ? p nytt. Men hon vet att hennes mardrm bara har brjat. Bedragaren har inte glmt bort Morgan, offret som kom undan.

Lollos bokhrna

2024-01-31

Jag lskar Nora Roberts och har lst det mesta av det som getts ut p svenska. Hon r bra p att skriva fngslande med sitt sprk, mlande och har med starka karaktrer i sina bcker. Nora r fantastisk p att beskriva karaktrer, relationer och krleken mellan karaktrena.

Visst r Det perfekta offret en bra bok, en mix av krlek, vnskap, spnning och starka familjeband. Men jag blir inte lika fast i historien den hr gngen. Upplever att storyn r fr lng och skummar igenom vissa delar. Jag vill absolut veta hur det ska g, men inte mycket mer n s. Det perfekta offret lmnar inte en lika starkt knsla efter lsningen som en del av hennes andra bcker. Jag har dessutom insett att jag tycker mer om hennes mer romantiska bcker om himlastormande krlek. Det r nog mer min grej.

Det perfekta offret r en helt ok bok att spendera ngra timmar med. Fr det r ju trots allt Nora Roberts. Queen av romantik!

En hrlig feelgood. Spnningsinslaget mrks knappt. En standard Nora Robertsbok att lsa nr man inte har ngot annat lsa.