Det desdigra arvet

Roberts, Nora

| 2003

När kryssningsfartyget Lusitania år 1915 sjönk utanför Irlands kust var en av de överlevande en man med en liten silverstatyett, som sedan gått i arv i generationer. Den föreställer en av tre ödesgudinnor, som tillsammans är värda en förmögenhet. Nu, nära hundra år senare, har familjen Sullivan blivit bestulen på sin skatt. Syskonen Malachi, Gideon och Rebecca är fast beslutna att leta rätt på, inte bara den egna statyetten, utan alla tre. Sökandet för dem från Irland till Helsingfors och Tia Marsh, specialist på grekisk mytologi och en viktig länk till den ena statyetten. En annan pusselbit finns i Prag hos stripteasedansösen Cleo. Och i New York möter de den kvinna som inte skyr några som helst medel, inte ens mord, för att få det hon vill...

Malin Hansson

2016-10-27

Fnga en redan p de frsta sidorna. Enligt mig en av Roberts bsta bcker!

Maritha .

2013-08-10

Helt ok fr denna typ av bok. Det jag hade mest problem med, och som drog ner betyget ngot, var det osannolika i tajmingen av parbildningen, s att sga.

Malin Bredenberg

2012-08-04

Intressanta karaktrer, spnnande story.

Anett Mattisson

2012-05-10

Mycket bra bok! En underbar dialog mellan karaktrerna i boken. Spnnande handling.

Mari J

2011-01-17

En spnnande intrig med starka karaktrer. Full fart rtt igenom. En typisk Roberts roman nr den r som allra bst.