Det lilla bageriet p strandpromenaden

Colgan, Jenny

| 2015

Polly hade allt: jobb, bostad och pojkvän. En konkurs senare är hon alldeles ensam och när hon flyttar till ett rum ovanpå ett nedlagt bageri i en fiskeby återupptar hon sitt största intresse. Snart sprids doften av hennes nybakade bröd över strandpromenaden. Givmilt delar hon det med en skadad lunnefågelunge och de nyfunna vännerna, fiskaren Tarnie och hans besättning. Pollys buttra hyresvärdinna driver ortens bageri, men hennes bröd blir sämre för varje år som går, och hon känner sig hotad när allt fler föredrar Pollys bröd. Fast besluten att nå dit hon vill utan att trampa på någons tår tar Polly små men lyckosamma steg framåt. Och när hon får kontakt med den hemlighetsfulle biodlaren Huck och hans stormrike vän Reuben tar ett nytt kapitel...

En mysig feel-good bok.

Litterr bagatell.

Den var lite trg i brjan tyckte jag men ju lngre in i berttelsen jag kom desto mer var jag fast! Den var riktigt spnnande stundvis och nr jag inte lste s ville jag bara stta mig och lsa s att jag kunde f reda p vad som skulle hnda. Har brjat p nsta bok nu.

Mysig feel-good-bok

Underbar sommarlsning i hngmattan!

Vittran Ason

2017-01-26

Frst tyckte jag den var lite trkig men s helt pltsligt s blev jag fast. Blev s pverkad att jag brjade baka. Mysig och lttsam.

Victoria Srqvist

2017-01-15

Mysig lttsam lsning

Lotta Dahlstrm

2016-12-20

Charmig feelgood bok.

Sofie berg

2016-12-19

en bok helt i min stil att bara lsa utan att fundera. krlek, svek och lycka i en hrlig blandning. hoppas de andra bckerna r lika bra

Charlotte Olsson

2016-11-30

3+. En ganska frutsgbar roman men vldigt mysig och rolig.

Pia Gummesson

2016-11-17

Mysig och fin feelgood roman och den gulliga lunnefgeln som ocks r med.Skriver lttsamt.En m bra bok

Linda Abramsson

2016-11-17

En trevlig feel-good roman. Brjade bra men blev snabbt frutsgbar och ganska ointressant. Fr en trea.

Helena Rasmusson

2016-11-06

Mysig feelgood roman! 3 i betyg!

2016-10-19

Jag har egentligen inget minne av att ha lagt mrke till den hr boken frra ret, nr den slpptes. Den hr sommaren tyckte jag att jag sg den precis verallt. Och ja, mitt behov av feelgood har varit vldigt stort ett tag nu s jag knde att jag ocks ville lsa. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2016/10/det-lilla-bageriet-pa-strandpromenaden.html

Helene Roos

2016-09-14

Lttsam och trevlig m bra-lsning. Ett extra plus till lunnefgeln.

Louise

2016-09-07

Den var inte särskilt bra, men jag läste i alla fall ut den. Extremt dålig översättning. Jag hittade massor av stavfel och ord som saknades, eller ord med fel bokstav på slutet. Det var ganska irriterande. Översättaren hade översatt direkt från engelska till svenska utan att skriva om meningarna, vilket ger fel meningsbyggnad. Boken hade behövt korrigeras några fler gånger innan den gick till tryck.

Hanna P

2016-08-25

Jttetrvlig och lttsam bok. Mysig.

Inger Jonsson

2016-08-07

Man fr riktigt lust att baka!! Ska testa en del av recepten.

Irene Malmeling

2016-08-04

Supergullig feel-good!

Lisette Bergh

2016-06-14

En mysig berttelse som lttar upp stmningen emellan alla deckare och mordhistorier ;o)

Eva Pettersson

2016-06-13

h, vilken hrlig feelgood-roman! Jag knner mig alldeles varm inombords efter att ha lst denna. Och sugen p att baka brd...

Eva Pettersson

2016-06-13

Gunilla Jnsson

2016-05-16

Trevlig helglsning med frutsgbar handling.

2016-05-09

Solsken och en feel-good, perfekt kombination. Dessutom s tyckte jag om den.

emmakicki

2016-04-20

Jag blev aldrig srskilt engagerad i Pollys liv, det var inte fngslande. Ganska frutsgbar historia men med ngon konstig twist. Inte s vlskriven heller.

Martina Tuvesson

2016-03-22

Som en gammal Starlet-tidning, ungefr. Med den skillnaden att boken gr mig vldigt sugen p att baka brd. Alltid ngot!

Emelie Lindgren

2016-02-07

En fin och mysig feelgoodbok.

Monica Carlsson

2016-01-13

En fin berttelse om vnskap, krlek och hur det r att bo i en liten by dr folket i generationer levt p fiske. Gldje och sorg mts s fint i boken. Jag rekommenderar den som en mbra bok.

Birgitta Wickstrm

2016-01-12

En "snll" bok. Ibland r det bara s sknt att f lsa bra feel-good. Jag tror till och med att det luktade nybakat hr hemma

2015-12-14

Jag medger att jag slukade denna feel-good och stortrivdes i miljön. Som så ofta i genren var personerna, som förtjänade kärlek, snygga och eller rika. Ja, en äkta Feel-Good som här, kräver nog att personporträtten är orealistiska.

Sarah JN

2014-08-31

Mysig mbra bok som kittlar sinnena.

Josefine Ejebjrk

2014-07-12

Lttlst, mysig bok fr hngattan.