Det lilla bageriet på strandpromenaden

Colgan, Jenny

| 2015

Polly hade allt: jobb, bostad och pojkvän. En konkurs senare är hon alldeles ensam och när hon flyttar till ett rum ovanpå ett nedlagt bageri i en fiskeby återupptar hon sitt största intresse. Snart sprids doften av hennes nybakade bröd över strandpromenaden. Givmilt delar hon det med en skadad lunnefågelunge och de nyfunna vännerna, fiskaren Tarnie och hans besättning. Pollys buttra hyresvärdinna driver ortens bageri, men hennes bröd blir sämre för varje år som går, och hon känner sig hotad när allt fler föredrar Pollys bröd. Fast besluten att nå dit hon vill utan att trampa på någons tår tar Polly små men lyckosamma steg framåt. Och när hon får kontakt med den hemlighetsfulle biodlaren Huck och hans stormrike vän Reuben tar ett nytt kapitel...

Gillar denna bok!

Härlig bok

Underbar feel-good-bok. Annorlunda, spännande miljö med härliga, en del ganska udda, personer. Ser fram mot nästa del.

Veronica Andersson

2017-08-07

En mysig feel-good bok.

Solveig Andersson

2017-07-31

Litterär bagatell.

Maja Hallgren

2017-07-25

Den var lite trög i början tyckte jag men ju längre in i berättelsen jag kom desto mer var jag fast! Den var riktigt spännande stundvis och när jag inte läste så ville jag bara sätta mig och läsa så att jag kunde få reda på vad som skulle hända. Har börjat på nästa bok nu.

Sofia Hansson

2017-07-14

Mysig feel-good-bok

Anneli Johansson

2017-07-13

Underbar sommarläsning i hängmattan!

Vittran Ason

2017-01-26

Först tyckte jag den var lite tråkig men så helt plötsligt så blev jag fast. Blev så påverkad att jag började baka. Mysig och lättsam.

Victoria Sörqvist

2017-01-15

Mysig lättsam läsning

Lotta Dahlström

2016-12-20

Charmig feelgood bok.

Sofie Åberg

2016-12-19

en bok helt i min stil att bara läsa utan att fundera. kärlek, svek och lycka i en härlig blandning. hoppas de andra böckerna är lika bra

Charlotte Olsson

2016-11-30

3+. En ganska förutsägbar roman men väldigt mysig och rolig.

Pia Gummesson

2016-11-17

Mysig och fin feelgood roman och den gulliga lunnefågeln som också är med.Skriver lättsamt.En må bra bok

Linda Abramsson

2016-11-17

En trevlig feel-good roman. Började bra men blev snabbt förutsägbar och ganska ointressant. Får en trea.

Helena Rasmusson

2016-11-06

Mysig feelgood roman! 3 i betyg!

2016-10-19

Jag har egentligen inget minne av att ha lagt märke till den här boken förra året, när den släpptes. Den här sommaren tyckte jag att jag såg den precis överallt. Och ja, mitt behov av feelgood har varit väldigt stort ett tag nu så jag kände att jag också ville läsa. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/10/det-lilla-bageriet-pa-strandpromenaden.html

Helene Roos

2016-09-14

Lättsam och trevlig må bra-läsning. Ett extra plus till lunnefågeln.

Louise Ö

2016-09-07

Den var inte särskilt bra, men jag läste i alla fall ut den. Extremt dålig översättning. Jag hittade massor av stavfel och ord som saknades, eller ord med fel bokstav på slutet. Det var ganska irriterande. Översättaren hade översatt direkt från engelska till svenska utan att skriva om meningarna, vilket ger fel meningsbyggnad. Boken hade behövt korrigeras några fler gånger innan den gick till tryck.

Hanna P

2016-08-25

Jättetrvlig och lättsam bok. Mysig.

Inger Jonsson

2016-08-07

Man får riktigt lust att baka!! Ska testa en del av recepten.

Irene Malmeling

2016-08-04

Supergullig feel-good!

Lisette Bergh

2016-06-14

En mysig berättelse som lättar upp stämningen emellan alla deckare och mordhistorier ;o)

Eva Pettersson

2016-06-13

Åh, vilken härlig feelgood-roman! Jag känner mig alldeles varm inombords efter att ha läst denna. Och sugen på att baka bröd...

Eva Pettersson

2016-06-13

Gunilla Jönsson

2016-05-16

Trevlig helgläsning med förutsägbar handling.

2016-05-09

Solsken och en feel-good, perfekt kombination. Dessutom så tyckte jag om den.

emmakicki

2016-04-20

Jag blev aldrig särskilt engagerad i Pollys liv, det var inte fängslande. Ganska förutsägbar historia men med någon konstig twist. Inte så välskriven heller.

Martina Tuvesson

2016-03-22

Som en gammal Starlet-tidning, ungefär. Med den skillnaden att boken gör mig väldigt sugen på att baka bröd. Alltid något!

Emelie Lindgren

2016-02-07

En fin och mysig feelgoodbok.

Monica Carlsson

2016-01-13

En fin berättelse om vänskap, kärlek och hur det är att bo i en liten by där folket i generationer levt på fiske. Glädje och sorg möts så fint i boken. Jag rekommenderar den som en måbra bok.

Birgitta Wickström

2016-01-12

En "snäll" bok. Ibland är det bara så skönt att få läsa bra feel-good. Jag tror till och med att det luktade nybakat här hemma

Engelska Väninnan

2015-12-14

Jag medger att jag slukade denna feel-good och stortrivdes i miljön. Som så ofta i genren var personerna, som förtjänade kärlek, snygga och eller rika. Ja, en äkta Feel-Good som här, kräver nog att personporträtten är orealistiska.

Sarah JN

2014-08-31

Mysig måbra bok som kittlar sinnena.

Josefine Ejebjörk

2014-07-12

Lättläst, mysig bok för hängattan.