Det kommer alltid en ny himmel

Elizabeth har inte lång tid kvar. Och hon vet att hennes 34-åriga dotter Brett inte är lycklig, trots ett på ytan perfekt liv med pojkvän, jobb och lyxig lägenhet. Hur ska Elizabeth kunna hjälpa sin dotter?När testamentet efter Elizabeth ska läsas upp räcker advokaten Brett en skrynklig, gulnad papperslapp. Lappen innehåller en lista med de livsmål Brett skrev ner som tonåring och som hennes mamma sparat i hemlighet och nu ber henne att försöka uppnå: allt från att bli förälskad och skaffa barn till att skaffa en häst, arbeta som lärare och lappa ihop förhållandet till den frånvarande pappan.Men hur ska det gå till? Lärardrömmen har Brett för länge sedan övergett för en högavlönad marknadsförartjänst. Pojkvännen Andrew vill inte ha barn och Brett har gett upp hoppet om att någonsin bli mamma. Och hennes pappa är död sedan sju år tillbaka.Vägen till att bocka av listan...

Anna Blomgren

2023-01-18

Mysläsning som jag inte trodde skulle ha djupet som den hade - bra!

Idas Recensioner

2019-11-13

En lättläst bok med många underbara -och ledsna stunder. Författaren skriver otroligt nyanserat och enkelt vilket gör ens upplevelse ännu bättre.

Nina Gustafsson

2017-08-30

Visst är boken ibland lite för mycket men för mycket feelgood är oftast inte fel.

Jonna

2017-08-20

Lättläst och helt okej men inget mer än så. Störde mig otroligt mycket att hon skulle nå målen inom 1 år. Som att skaffa barn. Som att alla kan bli med barn på en gång....

Lilla EM

2017-08-19

Näää vet ni vad, oerhört överskattad om man jfr med betygen. Hade högre förväntningar. Dock fint budskap.. Lättläst, sorg, kärlek men extremt transperent och klibbig. Okey, inte mer.

Sabina Wangenfors

2017-02-10

Jag hoppas verkligen på fler böcker utav författaren. Den här boken hade allt.

Underbart vacker, charmig och underhållande!!!

2016-05-27

En roman med mycket hjärta o känslor. Gripande o lättläst men även lite smårolig. Jag blev helt såld.

2016-05-23

Betyg: 4,5 av 5.

Den här boken fastnade jag direkt för när jag läste om den, och den levde definitivt upp till mina förväntningar.

Känslosam, lättläst, rolig, snabbläst, gripande, humoristisk, rörande, oförutsägbar, och mycket, mycket bra, tyckte jag att boken var.

Boken är skriven av den amerikanska författaren Lori Nelson Spielman, som gör sin romandebut med den här boken. Och jag ser verkligen fram emot fler böcker av henne.

Rekommenderar absolut boken.