Det kommer aldrig vara över för mig

Man glömmer aldrig sin första kärlek. Eller?  Georgina Horspool har en riktigt usel vecka. På en och samma dag får hon sparken från Sheffields sämsta restaurang och hittar sin pojkvän i säng med någon annan. Hon har inget annat val än att göra slut med honom och skaffa ett nytt jobb.   Men Robin accepterar inte att bli dumpad och vägrar släppa Georgina. Snart visar det sig också att han tänker använda detaljer om henne i sitt senaste ståuppnummer. När Georgina väl fått ett jobb upptäcker hon att chefen är hennes ungdomskärlek Lucas McCarthy. Det skulle kunna vara starten på något nytt, men det finns ett litet problem han verkar inte komma ihåg henne över huvud taget.   Det kommer aldrig vara över för mig är brittiska Mhairi McFarlanes femte roman en gripande, charmig och oemotståndlig romantisk komedi.     "Gud i himlen vad jag gillar McFarlane."...

Helt underbar, som Mhairis andra böcker. Varm, insiktsfull och med en stor portion humor. Läs den! Läs dem alla.

”Det kommer aldrig att vara över för mig” av den fantastiska författaren Mhairi McFarlane är en bok som är fylld av humor, kärlek, värme och charm! Georgina som precis blivit arbetslös och gjort slut med sin pojkvän är en charmig karaktär. Hon verkar orädd men är innerst inne en tjej som är rädd för att inte bli omtyckt. Det är en varm bok, en rolig bok. Jag skrattar när jag läser, jag fäller en tår och boken är bara så där underbar som böcker av Mhairi McFarlane är. Det jag gillar extra mycket med denna bok är att den inte är lika förutsägbar som de tidigare böckerna. Det kommer aldrig vara över för mig är den bästa av hennes böcker. Den är en bladvändare och svår att släppa! Rekommenderas varmt!

Vilken härligt och humoristiskt skriven bok, utan att det blir det minsta fånigt. Tvärt om mjukar det upp huvudkaraktären och ger henne en varm personlighet. Det kommer aldrig vara över för mig är jättehärlig och snabbläst, även om ämnet i sig inte är en klackspark. Berättelsen är medryckande och inte alls så där förutsägbar som somliga berättelser tenderar att bli.

Jag har läst alla böcker som finns släppta på svenska av Mhairi. Tycker de har haft lite skiftande kvalitét och har gillat vissa mer och vissa lite mindre. Det kommer aldrig vara över för mig är den jag gillat bäst av hennes böcker! Georgina är en frisk fläkt att följa som jag njuter av att hänga med. På ytan verkar det som hon inte bryr sig om andras åsikter, men på insidan är hon fortfarande den lilla flickan som bara vill bli omtyckt. I början av boken får vi följa henne i skolan där hon upptäcker klasskompisen Lucas som senare blir hennes första stora kärlek. Som vuxen får Georgina snart ett nytt jobb i en bar där Lucas visar sig vara hennes nya chef. Men han känner inte alls igen henne! Själv har hon aldrig kunnat glömma Lucas. Mhairi lyckas med konststycket att vara rolig när hon skriver utan att det känns konstlat eller krystat. Jag skrattar flera gånger när jag läser, så mycket att maken blir nyfiken på vad det är för bok jag läser. Samtidigt är berättelsen lite sorglig och vi får flera exempel på vilka dumma missförstånd det blir när man inte pratar med varandra. Men det är ändå en varm berättelse som mejslas ut och jag mår bra när jag läser den. Jag upplevde inte den här lika förutsägbar som de innan och det uppskattar jag. Det kommer aldrig vara över för mig är en underhållande och mysig bladvändare som är perfekt att läsa framför brasan ihop med en stor mugg kaffe!