Det hemliga rummet

Del 1: I tjärnens skugga. Magda, Amelie, Simona och Vibeke har fått kontakt via Magdas blogg. Nu träffas de för första gången i ett hus Magda ärvt. Hon vill ha sällskap och bjuder in sina bloggvänner. Men vilka är dessa kvinnor egentligen, bakom den bild de skapat på nätet? Och vad händer när deras hemligheter avslöjas?De söker sig till varandra några varma sommarveckor i Fredrika, en vacker plats i Norrlands inland. Alla bär de på erfarenheter och historier som de valt att dölja. Ska de tillsammans kunna finna en ny trygghet?Vem kan man lita på - om det nu finns någon man kan lita på? Eller finns hoten, osäkerheten och lögnerna alltid kvar?Dessutom dröjer det inte länge innan kvinnorna får en känsla av att vara betraktade när de lever sitt stilla liv i huset. Vem smyger omkring i skogsbrynet och vid strandkanten? Är det någon som besöker huset om natten?Snart hotas den...

Kim M. Kimselius

2018-10-28

Berättelsen handlar om Magda, Amelie, Simona och Vibeke som har fått kontakt via Magdas blogg. Det borde vara en mycket spännande bok, men jag fick inget grepp om kvinnorna. I mitt tycke var de för lika och jag blandade hela tiden ihop dem: förföljda, svaga, rädda.

Det gjorde att boken inte fångade mig förrän jag kommit en bra bit in i den. Då gick den inte att lägga ifrån sig. Huset som Magda har ärvt döljer en hemlighet, i skogen runt huset smyger det män med gevär. Saker flyttas om och försvinner i huset under natten.

Bit för bit knyts trådarna ihop och bilden blir allt klarare. Slutet är ruskigt spännande!

Vill du ha en bok om relationer mellan kvinnor och en spännande handling är det rätt bok för dig!

Bra bok gillade 🤣