Det här är hjärtat

Malmsten, Bodil

| 2015

"Det här är hjärtat är en kärleksdikt, en sorgedikt, en dikt när den orimliga förlust som kallas döden drabbar, den drabbar alla, den drabbade mig. Jag skriver inte dikter längre, men den här dikten krävde att jag skrev den." / Bodil Malmsten i mars 2015 För första gången på 22 år, en ny diktsamling av Bodil Malmsten: Det här är hjärtat. Ljudboken är av hennes egen uppläsning.

borene

2017-05-21

Det sorgligaste jag har läst

Nikolaj T

2016-06-28

'Bara du kan se mig som jag är'

Vedrana Sivac

2015-08-17

"I din frånvaro är allt ingenting"

2015-06-30

Åh Bodil, mitt hjärta har ju alltid älskat dig, det du sätter på pränt. Så fint. Så vackert. Språket finner mig och kärleken, saknaden, drabbar mig Jag är dålig på att vara objektiv när det kommer till dig. Min muskel ger dig full pott.

Sofia Grundtman

2015-04-06

'Kärleken är att jag vill att du finns.'

Anders Börjesson

2015-03-20

Jag kommer att läsa i den här gula boken många gånger, det vet jag redan nu. Skriver detta fredagen den 20 mars. Det var i tisdags den damp ned här i brevlådan och jag blev direkt så tagen av texten och alla bilder som framkallades ur bokens sidor. Har läst, funderat och ibland känt igen mig. Tror också jag förstått, även om det ibland inte är det enkla som är det mest lättydda. Allt detta i en gul liten bok.