Det handlar om dig

Beijer, Sandra

| 2014

"Jag är femton år, sju månader och tre dagar första gången vi träffas. Jag står i ett vardagsrum hemma hos någon som heter Erik. Du sitter med en ölburk i knät framför ett svart piano. Du är femton år, med konkav bröstkorg och blanka ögon efter den senaste burken du tömt och kastat mellan stolsbenen. Jag känner dig inte men senare, när vi står i kön till badrummet, ringer din mobiltelefon och du svarar på ryska. Fyra timmar senare följer du mig hem." Efter ett möte på en fest under en sommarnatt är ingenting längre detsamma. Plötsligt handlar varje fredagsnatt, varenda mörkt dansgolv och varje stulen folköl om honom. Om de tre födelsemärkena över hans kind, om ryska meningar på en parkbänk och om exploderande sms som aldrig besvaras. Om han bara kunde titta lite till, höra av sig lite oftare, komma lite närmare. Om han bara kunde se, om så bara för ett enda ögonblick, att allt handlar om...

Johan

2019-06-18

Oerhört fin bok.

villa-freja.se

2018-07-23

Jag tyckte mycket om flytet i boken och kunde inget annat än att sträckläsa. Beijer skriver poetiskt och medryckande och det går inte att göra annat än älska språket. Det handlar om dig är en bok full av känslor i all sin lågmäldhet, även om jag stundtals har svårt att förlika mig med huvudpersonernas agerande.

Frida Bloom

2018-07-18

Matilda El Rameid

2017-01-05

Sträckläste! Sjukt fin och bra flow!

Linda Stålberg

2016-12-15

Läste "Det Handlar om Dig" mest för att jag följt författaren på sociala medier. Jag hade nog uppskattat denna boken mer om jag hade läst den i högstadiet eller början på gymnasiet, men målgruppen är ju just tonåringar så det är inte så konstigt. Jag tycker dock att Sandra fångar upp och beskriver den första kärleken på ett väldigt fint sätt i boken. Det är inte lätt att sätta ord på sådana känslor och jag inbillar mig att det är fint att få sina känslostormar i tonåren bekräftade genom att läsa denna bok - du är inte ensam liksom. Lättläst lätt läsvärd.

Malin H

2016-09-13

Fint om första kärleken och allt tragiskt och magiskt den innehåller.

Sara Frimodig

2016-06-11

En bok om den första kärleken. Den fick mig att minnas så otroligt mycket om hur det var att vara 15-16 år, gå på hemmafester och hångla och känna att allt var på liv och död. Mycket fin liten bok som jag sträckläste på ett par dagar.

Mikaela Magnusson

2015-08-05

Eftersom igenkänningsfaktorn inte var så hög för mig så gick mycket av bokens omtalade charm mig helt förbi. Det kan såklart bero på att jag inte tillhör målgruppen också. Men utöver de faktorerna så tycker jag fortfarande att boken är ganska.... platt. Den namnlöse "du" beskrivs mycket och bra men vem är egentligen vår huvudkaraktär? Jag lär aldrig känna henne och bryr mig därför inte så mycket om hennes öde dessvärre.

Berit WT

2015-07-25

Starkt om tonårskärlek. Kan säkert vara bra för unga, men jag är inte målgruppen.

Sanna

2015-02-08

Tycker om den här boken jättemycket! Väldigt lättläst så det gick fort att läsa. Författaren är väldigt duktig på att beskriva och historien känns väldigt realistisk. En mycket mysig lättläst bok som kan få vem som helst att fastna (det gjorde iallafall jag).

Anna

2015-01-09

Så roligt att Sandra Beijer följde sin dröm och skrev en roman som blev utgiven. Fint att den är tillägnad hennes mamma. Självklart handlar den här historien om kärlek, tonåren, pojkar och hemmafester, det är liksom Sandra Beijers grej, vilket alla som följt niotillfem vet. Bör läsas lite i taget, och det går bra att tjuvläsa sista sidan och ändå läsa klart den. Slutet var bra och jag hoppas detta bara är början på hennes författarkarriär, att hon har ambitionen att skriva fler böcker, kanske om kärlek mellan vuxna människor?

Lenita Åberg

2014-08-28

En sbabbläsarbok. Fin, tonårsdramatisk & hjärtskärande på sina ställen, men det var någonting som saknades tyvärr. Kanske jag som tonåring läsandes denna.

Anna Gunnarsson

2014-04-24

fin och tonårig. det känns som att vara femton snart sexton och hångla med pojkar och vara kär när man läser den. verkligen läsvärd.

Sandra Björn

2014-04-11

Jag vill tycka mer om den än vad jag gör. Igenkänningsfaktorn är hög och det kniper till i hjärtegropen både en och flera gånger. MEN. Något saknas. Magi och poesi kanske. på något sätt känns det som att jag läst bättre av Sandra.