Det gick en propp

Jekander, Anita

| 2004

CD-bok Upplsare: Anita Jekander Speltid: ca 3,5 timme Mitt i livet drabbades Anita Jekander av stroke. Men hon hade tur, hennes skador blev lindriga och livet kunde s smningom g vidare. Fr andra har tillvaron helt frndrats och kampen fr att komma tillbaka varit ondligt mycket tuffare. Nyss hemkommen frn sjukhuset saknade Anita en fakta- och trstebok om stroke en bok att knna igen sig i, men ocks en bok fr anhriga, arbetskamrater och vrdpersonal. Drfr har hon nu sammanstllt sin egen och andras berttelser kombinerat med fakta hmtad frn intervjuer med experter inom mnet. Resultatet har blivit en engagerande bok som ger bde kunskap och trst och som frhoppningsvis kan leda till kad frstelse. Anita Jekander r frilansjournalist och frfattare till boken Kartan och verkligheten (2002).

Ulf Pettersson

2012-05-25

en bra enkel bok till personer drabbade, mjligen lite negativ mt sjukvrd och alltfr positiv till oprvade alternativa metoder

Denna bok r helt klart lsvrd man frstr p ett annat stt hur det kan vara fr en strok patient

Karin Pantzar

2009-07-15

Rekommenderas till alla som mter personer som drabbats av stroke. Eller bara vill veta mer.