Det gick en propp

Jekander, Anita

| 2004

CD-bok Uppläsare: Anita Jekander Speltid: ca 3,5 timme Mitt i livet drabbades Anita Jekander av stroke. Men hon hade tur, hennes skador blev lindriga och livet kunde så småningom gå vidare. För andra har tillvaron helt förändrats och kampen för att komma tillbaka varit oändligt mycket tuffare. Nyss hemkommen från sjukhuset saknade Anita en fakta- och tröstebok om stroke en bok att känna igen sig i, men också en bok för anhöriga, arbetskamrater och vårdpersonal. Därför har hon nu sammanställt sin egen och andras berättelser kombinerat med fakta hämtad från intervjuer med experter inom ämnet. Resultatet har blivit en engagerande bok som ger både kunskap och tröst och som förhoppningsvis kan leda till ökad förståelse. Anita Jekander är frilansjournalist och författare till boken Kartan och verkligheten (2002).

Ulf Pettersson

2012-05-25

en bra enkel bok till personer drabbade, möjligen lite negativ mt sjukvård och alltför positiv till oprövade alternativa metoder

Denna bok är helt klart läsvärd man förstår på ett annat sätt hur det kan vara för en strok patient

Karin Pantzar

2009-07-15

Rekommenderas till alla som möter personer som drabbats av stroke. Eller bara vill veta mer.