Det gick en propp

Jekander, Anita

| 2003

Mitt i livet drabbades Anita Jekander av stroke. Men hon hade tur, hennes skador blev lindriga och livet kunde så småningom gå vidare. För andra har tillvaron helt förändrats och kampen för att komma tillbaka varit oändligt mycket tuffare. Nyss hemkommen från sjukhuset saknade Anita en fakta- och tröstebok om stroke en bok att känna igen sig i, men också en bok för anhöriga, arbetskamrater och vårdpersonal. Därför har hon nu sammanställt sin egen och andras berättelser kombinerat med fakta hämtad från intervjuer med experter inom ämnet. Resultatet har blivit en engagerande bok som ger både kunskap och tröst och som förhoppningsvis kan leda till ökad förståelse. Anita Jekander är frilansjournalist och författare till boken Kartan...

Ulf Pettersson

2012-05-25

en bra enkel bok till personer drabbade, mjligen lite negativ mt sjukvrd och alltfr positiv till oprvade alternativa metoder

Denna bok r helt klart lsvrd man frstr p ett annat stt hur det kan vara fr en strok patient

Karin Pantzar

2009-07-15

Rekommenderas till alla som mter personer som drabbats av stroke. Eller bara vill veta mer.