Det flammande korset ? Del 2

Gabaldon, Diana

| 2014

Andra delen. Kärlek bortom tid och rum Kriget kommer! Jamie Frasers hustru har berättat. Hon vet. Hon har den magiska gåvan som också är en förbannelse att kunna resa i tiden. Född 1918 arbetade hon på ett fältlasarett under andra världskriget. Efter kriget reser hon med sin man till Skottland och vid ett besök i en häxring av stenar dras hon som av en osynlig hand in i en klyfta och befinner sig plötsligt i 1700-talet. Hon är nu en främling i en oförsonlig tid. Klanledaren Jamie Fraser blir hennes beskyddare och älskare. En kärlek bortom tid och rum binder dem samman. Efter de skotska nationalisternas nederlag mot engelsmännen söker Jamie och hans familj sin lycka i den nya världen. De slår sig ner i Nord-Carolina där Reglerarnas uppror mot engelsmännens koloniala överhöghet just tagit sin början. Över en halv miljon svenskar har läst Diana Gabaldons episka kärlekssaga: Främlingen,...

Therese Östman

2020-11-24

Intressant men alldeles för lång, hände inte så mycket. Stör mig på att måttenheterna inte har översatts. Betyg: 3

Så himla tråkigt att det blev så segt att läsa. Sämst hittills i bokserien och lång på det 1250 sidor
Näää tappa suget totalt

Anki Hedberg

2018-04-04

En underbar kombination av historia, kärlek och liten gnutta fantasy

Bästa bokserien jag läst.

Fick böckerna i julklapp och läst dem alla. Underbar historia, lite många böcker kring samma par och familj kan tyckas men väldigt välskrivna.

Anna Andreasson

2012-03-03

Jag är helt förälskad i denna serien. Har läst de 5 första innan men hade glömt en hel del av denna. Skratt och tårar frambringade denna bok.

Elisabet Ekdahl

2011-07-15

Detta är en av de längsta böcker jag har läst med sina 1249 sidor. Gabaldon är inte den bästa författare jag har läst men hennes historiska äventyrsserie är tillräckligt spännande för att jag ska fortsätta köpa och läsa böckerna.

Maria B Hansson

2010-03-21

Rena matinéäventyret på bok

Maria Klamas

2009-05-26

Alla böckerna i denna serie - med Jamie Frasier är bara helt underbara - jag är totalt över öronen förälskad i Jamie - hade han ringt på min dörr hade jag släppt allt direkt och bara följt med vart som helst. Gabaldon har förmågan att skapa en längtan efter denne högreste skotte som jag blir helt vild av...