Det börjar med oss

Hoover, Colleen

| 2022

Den efterlängtade fortsättningen på succéromanen ?Det slutar med oss?, som blivit ett internationellt fenomen och en osannolik framgång på #BookTok. Här får vi äntligen ta del av Atlas gripande historia ? den hemlösa tonårskillen som fångade Lilys hjärta innan han försvann. När de återsågs många år senare var han framgångsrik restaurangägare i Boston, dit även hon flyttat och öppnat egen blomsterhandel. Frågan är om de har en chans efter Lilys skilsmässa och i hennes liv som ensamstående mamma. De som är sammanlänkade genom sitt förflutna och aldrig kunnat glömma varandra. Är det nu deras saga kommer att få ett lyckligt slut?

Bokdjungeln

2023-08-07

Ok,denna bok kanske inte når upp till samma nivå som den första i serien. Men det är inte långt ifrån. Min känsla är att Atlas upplevelse från när de är unga får mer plats i denna bok. Jag gillar det. Jag uppskattar också att författarinnan verkligen lägger vikt vid kvinnomisshandel och hur den inte är acceptabel. Hoover visar kvinnor att det är män som Atlas som är det "normala". Inte män som utsätter sin partner för fysisk eller psykisk misshandel. Vill en ha lite kärlek när regnet nu öser ner utanför de flesta hem så rekommenderar jag denna bok. Jag rekommenderar den även för varma dagar på stranden. 😉

Hilda Andersson

2023-07-16

Nästan bättre än den första!

”Det börjar med oss” är fortsättningen på ”Det slutar med oss”. Jäklar vad @colleenhoover fångar känslor och karaktärer. Får påminna mig hela tiden om att det är FICTION (och att faktiskt inga killar kan vara så här perfekta i verkligheten. Eller?). Atlas är ju allas dröm. Mr Perfect på alla sätt och vis. Förutom att jag tycker att gränsen mellan att bli dyrkad och sjuklig besatthet (dvs att det blir obehagligt) stundvis är hårfin här. Det blir lite för mycket ibland, men jag älskar det ändå. Känns så himla sorgligt att fortsättningen är utläst nu. Vill bara ha MER! Typ en ”Det fortsätter med oss” 😅🥰