Det brinner!

Trenter, Laura

| 1999

En verklig thriller!Frida och Isabelle ser skräckslagna hur hela Ödetorpet står i lågor - det är ju deras fel, eller...? De svär på att de aldrig, aldrig berättat för någon vad de vet. Men när poliserna hittar skelettdelar i askan börjar mardrömmen på allvar: någon har blivit innebränd i elden! Är det denne "någon" som smyger kring deras hus på nätterna?Laura Trenter debuterade som textboksförfattare med Hjälp! Rånare! Det fantastiska mottagande som boken fick ? den har spelats in och blivit långfilm ? vittnar om det stora behov som finns efter bra, trovärdiga och inte minst spännande deckare för barn. Det brinner! är också den en slags psykologisk thriller för barn, starkt realistisk och andlöst spännande. Laura Trenter väjer inte för det riktigt skrämmande i sitt berättande, tvärtom tar hon ut svängarna ordentligt. Läsaren kan ändå tryggt våga läsa vidare: som den skickliga berättare Laura...

Jag tyckte boken var bra och spännande

4ab Fridlevstad

2021-09-27

Boken var spännande för att det började brinna i ett hus en dag sen när huset hade brunnit var det ben i askan men det var ett djurs ben.

4ab Fridlevstad

2021-09-27

Det var nog när jag läste den här boken för åtta år sen som jag knäckte min litterära oskuld på riktigt. Därför är den här boken något särskilt för mig. Kommer alltid koppla den till lilla rädda jag i loftsängen om kvällen.

Lilian Alaga

2012-03-12

En jättebra handling, och mycket spännande!!

Iris Eriksson

2011-07-09

Länge sen jag läste... Minns bara att den var så där.

Vera .

2010-10-10

Bra bok men alldelles för lättläst.