Det brinnande rummet

Connelly, Michael

| 2015

Harry Bosch och hans nya kollega undersöker ett gammalt fall som snabbt blir större än vad de någonsin kunde tro. För tio år sedan blev en man skjuten av en förlupen kula. När han till slut dör av komplikationerna är fallet minst sagt kallt. Ingen blev gripen eller ens förhörd när brottet skedde. Men Harry Bosch och Lucia Soto tar sig an mordet fast beslutna att ta reda på vad som har hänt. Trots få ledtrådar leder fallet till ytterligare olösta brott med allt större konsekvenser. Till slut måste de fråga sig om det är värt att offra sina liv och karriärer för att få fram sanningen.

2016-01-19

En stabil Boschbok, varken mer eller mindre. Det lyckades bli ganska spännande men mer på ett actionfyllt sätt än på ett deckarvis.

Thommy Stenström

2015-07-05

Michael Connelly är en av mina favorit författare.

Tyvärr jobbar Harry Bosch med kalla fall numera.
Men han brukar lyckas rätt bra ändå. Trots omgivningens ogillande av hans metoder. Denna gången är inget undantag.
Här blir ett kallt fall plötsligt och oväntat två.

Men nu är frågan: Har han gjort sin sista utredning tro. Har han gått över gränsen för sista gången?

Jag hoppas inte det. För jag ser redan fram emot nästa Connelly bok.

Mårten D

2015-05-28

välskriven och spännande.. kan jag rekommendera i sommar

Niclas A

2015-05-28

2015-05-14

Bosch är alltid Bosch, dvs bra. Men här kändes avslutningen väldigt rumphuggen. En svag fyra blir det för det som verkar vara den sista Bosch-deckaren.

Jan Banan

2015-05-12

Bosch är alltid Bosch och Connelly gör ånyo ett gediget arbete, men ska jag vara ärlig så var det ett tag sedan jag verkligen gick igång på hans böcker.